در مصاحبه ای با خودی پادکست ، آقای دانیل واورا ، بنیانگذار استودیوهای Warhorse و مدیر خلاق Kingdom Come: Deliverance 2 ، گفت که آنها تصمیم گرفته اند از ترس از واکنش های منفی و احتمال برکناری این پروژه از مشاوران تخصصی استفاده کنند.

در سالهای اخیر ، ما شاهد انتقاد شدید از بازی های خاص بوده ایم ، به ویژه هنگامی که احساسات فرهنگی یا اجتماعی مجروح شده است. مانند اتفاقی که برای سایه های اعتقاد قاتل و نحوه نمایندگی فرهنگ ژاپنی رخ داده است.
Warhorse Studios ، Vawara ، گفت:
برای هر دین ، اقلیت یا گروه خاصی از مردم ، ما مشاوران داشتیم. ما متن بازی را برای آنها ارسال کردیم و از آنها خواستیم که در صورت بروز خطایی به ما اطلاع دهند. توصیه های آنها بسیار مفید بود.
وی توضیح داد که مشاوران برای همه مذاهب ، اقلیت ها و گروه های جامعه در نظر گرفته شده اند. نسخه بازی برای این مشاوران ارسال شد و تغییرات پیشنهادی آنها به نسخه نهایی انجام شد.
با این حال ، حتی با وجود چنین اقداماتی ، بازی انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است. در ابتدا ، اوضاع آنقدر حیاتی بود که واوارا از مردم خواست که در صورت مشکلی در بازی ، آن را خریداری نکنند. با این حال ، Kingdom Come: Deliverance 2 بسیار موفق بود و فقط در دو هفته بیش از دو میلیون نسخه فروخته شد.