Phantom Blade Zero یک بازی نقش بازیگری است که اگرچه تحت عنوان Soulslick نیست ، اما کمپین های دشواری خواهد داشت. با این حال ، برخی از مخاطبان بازی های کام تخمین زده اند که این بازی به اندازه کافی دشوار نیست ، بنابراین توسعه دهندگان سطح بالاتری از سختی را اضافه کردند.

نماینده استودیوهای بازی S در مراسم GDC 2025 توضیح داد:
در GamesKam ، ما از بازیکنان حرفه ای اظهار نظر کرده ایم که بازی می تواند دشوارتر باشد. بنابراین ، یکی از کارمندان ما یک هوش مصنوعی کاملاً جدید طراحی کرده است. این تغییر نه تنها افزایش DEM یا سلامت دشمنان است ، بلکه یک هوش مصنوعی جدید است که کامبوجیان را از بین می برد و تجربه نوع PVP را ایجاد می کند. این سیستم به موقع برای TG ها آماده شد و ما آن را نمایش دادیم.
البته بازی از ابتدا برای همه بازیکنان دشوارتر نیست. لیانگ ، بنیانگذار بازی S ، لقب Solfarim ، گفت:
برای اولین بار ، ما سعی می کنیم از بازی تقریباً همه بازیکنان لذت ببریم. دسترسی در بازی ما بسیار مهم است ، بنابراین ما گزینه های دشوار و آموزش های طولانی داریم که به سمت تاریخ هدایت می شود. ما می خواهیم یک بازی در دسترس برای بازیکنان ایجاد کنیم تا از داستان و سبک آن لذت ببرند.

سخت ترین قسمت های بازی در حالت شدید منتشر می شود. لیانگ توضیح داد:
مهمترین چیز این است که ما فقط با افزایش آمار مشکل را افزایش نمی دهیم. ما عناصر دیگری مانند مکانیسم های بازی را در سطوح بالاتر از مشکلات تغییر می دهیم. این حالت بیشتر شبیه Rogelak خواهد بود و هوش مصنوعی نقش اساسی دارد. در حالت شدید ، هوش مصنوعی به گونه ای است که احساس می کنید یک بازی کاملاً متفاوت دارید. به نظر می رسد که یک شخص واقعی دشمن را کنترل می کند. باس می تواند فریب دهد. آنها از مهارت های گمراه کننده استفاده می کنند.
پارامترها یک درجه دشوار دیگر مانند ممنوعیت سلاح و مقاله ، محدودیت های بهداشتی و تعداد محدودی از احیا خواهد بود. این حالت فقط پس از پایان بازی منتشر می شود ، بنابراین شما می توانید قبل از اینکه واقعاً به چالش بکشید و مهارت های خود را بهبود بخشید ، بازی را به روش معمول زندگی کنید.