گربه مجاورت ابزاری مدرن برای بازی های ویدیویی است ، اما یک ضرر دارد: تا زمانی که کسی به اندازه کافی نزدیک باشد ، شما در معرض هر آنچه به معنای آن است ، چقدر دوستانه یا کاملاً منزجر کننده است. به همین دلیل ، ماراتن آن را شامل نمی شود.

این ظرفیت فضایی را چنان سمی ایجاد می کند که استودیوی بانجی تصمیم گرفت آن را به تیرانداز عصاره خود ، ماراتن اضافه نکند.

مدیر بازی ، جو زیگلر ، در مصاحبه با PC Gamer گفت: “
صحبت از گربه پروکسیمیت ، فکر نمی کنم ما مخالف آن باشیم. چالش اصلی این است که بدانید چگونه اطمینان حاصل کنیم که ما یک محیط امن برای بازیکنان در این فضا ایجاد می کنیم.
فکر نمی کنم تاکنون هیچ کس راه حل خوبی پیدا نکرده باشد. از آنجا که ما بسیار مصمم هستیم که فضای امن را ایجاد کنیم که بازیکنان توهین نکنند یا کارهای وحشتناکی انجام ندهند ، ما تا زمانی که هیچ راه حلی نداریم ، آماده سرمایه گذاری نیستیم.
من فکر می کنم این موقعیت فعلی ما است. به عنوان مثال ، اگر جادو بود و می توانستیم این راه حل را بدست آوریم ، مطمئناً این کار را می کردیم. اما اکنون این چالشی است که بسیاری از شرکت ها در تلاش برای حل آن هستند.
بنگی برای همیشه گربه پروکسیمیتیت ندارد ، اما به نظر نمی رسد نسخه ای برای اختراع یک نسخه برای ریشه کن کردن سمیت داشته باشد. پیش بینی منطقی این است که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. یک پاسخ آشکار به استدلال بانجی این است که گربه در پروکسیمیت را می توان در سایر بازی های عصاره مانند تارکوف یا هانت فرار: Showdown غیرفعال کرد.