Mateusz Lenart ، مدیر Remake Silent Hill 2 ، در یک هیئت مدیره در طول GDC گفت که تولید کننده نمی تواند بدون استفاده از برخی از مکانیسم های قدیمی و خصوصیات قدیمی ، بازسازی خوبی برای Silent Hill 2 داشته باشد.

لنار با اعتقاد به اینكه می تواند یك روش خوب برای ایجاد این بازسازی وجود داشته باشد ، از دیدگاه تیم Blobber در مورد مناسب صحبت كرد تا نسخه اصلی این بازی را به عموم مدرن برساند. با این حال ، استودیو نه تنها این کار را انجام داده و ویژگی های مدرن مانند دوربین روی شانه را با طراحی کنترل امروز اضافه می کند.
او می گوید:
از ابتدا می دانستیم که داستان این بازی مهمترین جنبه است و نمی خواستیم تغییرات زیادی ایجاد کنیم. در عین حال ، مشخص بود که ارائه در دوران مدرن بدون تغییر مکانیک یا مشکلات دشوار است.
یکی از اولین تصمیمات ما این بود که دوربین را به یک دید منظم از شخص سوم روی شانه تغییر دهیم و می دانستیم که با این تغییر ، سبک خاصی را از اصل از دست می دهیم.
بازسازی Silent Hill 2 اکنون در PlayStation 4 و PCS موجود است. در ژانویه ، این عنوان بیش از 5 میلیون نسخه به فروش رسانده بود. کونامی همچنین از عملکرد تجاری این بازی تمجید کرد و به لطف انتشار آن ، این شرکت از فروش و سود عملیاتی خود خبر داد.