Monster Hunter به کنسول های نسل جدید بازگشت و برای اولین بار دنیای یکپارچه و آزاد را ارائه می دهد.

اگر ما مجبور شدیم ابتدا روی بازی هایی که Monster Hunter Wilds به خوبی انجام می دهد ، تمرکز کنیم ، باید بگوییم که آخرین بازی Capcom به طور کلی به خوبی انجام شده است تا فضاهای گسترده و قابل پخش را نشان دهد ، بدون اینکه پاپ در (پاپ-در) زیاد باشد. صخره ها و غارهای بخش کویر بسیار با دقت طراحی شده اند و منطقه جنگلی دوم بازی به زیبایی محیطی سرسبز و پر از گیاهان را نشان می دهد. به طور کلی ، وحشی در این بخش ها به استانداردهای نسل جدید پایبند است.
این بازی دشمنان منحصر به فرد را در زمینه های هیجان انگیز و هیجان انگیز نشان می دهد ، که اغلب با انیمیشن های ثانویه جالب همراه است که این مبارزات طولانی را جذاب و دیدنی می کند. همان دقت و توجه به جزئیات طراحی نیز به شخصیت های بی تفاوت منتقل شده است. طرح های مهم ، سایه های دقیق پوست و یک رندر مو طبیعی در انیمیشن های سینمایی و پرپلی بالا ظاهر می شود. این انیمیشن های عالی فقط به سینما محدود نمی شوند و در گیم پلی نمایش واضح و واضح شخصیت و حملات رانندگی و سفرها یک تجربه روان و هیجان انگیز را برای بازیکنان ایجاد می کند.
نورپردازی در طبیعت گاهی اوقات واقعاً قابل تحسین است. بازتاب و سایه گسترده در واقع ، به ویژه در نور شدید خورشید انجام می شود. جزئیات کوچکتر به طور کلی با تکنیک های قفل صفحه نمایش (SSAO) درمان می شوند ، اما قوس های بزرگ و سازه های سنگی اغلب با استفاده از تکنیک روشنایی کلی (GI) روشن می شوند ، که به طور کلی نتایج خوبی می دهد. در برخی موارد ، این روش ها نتایج بسیار چشمگیر و مؤثر به دست می آورند.
به طور کلی ، Wilds از نظر بصری کار می کند و اغلب مطابق با استانداردهای بصری حساس کنسول های نسل جدید است ، اما پیشرفت بصری آن در مقایسه با نسخه های قبلی این سری آشکارتر می شود. Monster Hunter World ، که در سال 2 منتشر شد ، آخرین نسخه ای بود که با استفاده از MT Framework تهیه شده و محیط های آن نسبتاً ساده تر بودند ، مدل های شخصیت ها کمی خشک تر به نظر می رسید و شخصیت ها به طور کلی واقعی تر از Wilds بودند. با وجود نام آن ، جهان به طور کلی از وحشی ها کوچکتر است و این محیط ها به بخش های قابل پخش متمایز تقسیم می شوند.
با وجود پیشرفت های چشمگیر ، وحشی در برخی مناطق انتظارات را کاملاً برآورده نمی کند. اولین چیزی که جذب می کند ، دیداری بصری بازی در شرایط مختلف نور است. این بازی نسبتاً کم به نظر می رسد ، با سطح نورپردازی فشرده – سیاه و سفید و بازتاب های بد – و ظاهر خاکستری که به جذابیت بازی آسیب می رساند ، در شرایط کنتراست سبک و زیاد ، کنتراست بالا ، اما استفاده از این موارد بسیار بهتر است. به نظر می رسد فضای رنگ سنجی Rec 709 یک تصمیم عجیب است. رنگ را اصلاح کرده و این فشرده سازی را حذف کنید ، به نظر من ، به نظر می رسد اصلاحات بهتر و جزئی می تواند نتیجه جسورانه تری و جدی تر داشته باشد که مربوط به سایر بازی های جدید AAA است. علاوه بر این ، در برخی موارد ، سلاح ها و زره ها به درستی نور را منعکس نمی کنند و در مقایسه با بقیه محیط که به نظر می رسد یک مشکل فنی یا حشرات است ، رنگ تیره دارند.
علاوه بر مشکل تصحیح رنگ ، گسل های براق بیشتری در روشنایی وجود دارد. به عنوان مثال ، سیستم روشنایی جهانی (GI) و SSAO در سایه پوشش گیاهی در مناطق جنگلی شکست می خورند. سایر محیط های کوچکتر ، مانند چادر ، به درستی روشن نیستند. نمای نور بزرگتر با نور مستقیم بهتر نمایش داده می شود ، اما فضاهای داخلی غیر مستقیم به طور غیرمستقیم کوچکتر کمی قدیمی هستند. متأسفانه ، در Wilds ، هیچ خبری از روشنایی جهانی با RTGIS که در Dragon's Dogma 2 استفاده می شود ، وجود ندارد ، در حالی که استفاده از آن می تواند کیفیت کلی بصری بازی را با قیمت کاهش عملکرد بهبود بخشد. به نظر می رسد که استفاده از سیستم روشنایی باعث شده است که Wilds یک روز ثابت باشد ، که به نظر می رسد کمی عجیب است.
علاوه بر مشکلات روشنایی ، به نظر می رسد که کیفیت کلی تصویر و عملکرد بازی در مقایسه با انتظارات یک بازی در این سطح مطلوب نیست. وحشیان لزوماً پیشرفته ترین بازی در زمینه کیفیت بصری نیستند ، اما به نظر می رسد عملکرد آن انتظار دارد.


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، Monster Hunter Wilds سیاهپوستان نسبتاً درخشان و بازتاب های کم رنگ دارد. همانطور که در تلسکوپ لاما در Final Cut Pro نشان داده شده است ، ظاهر کلی بازی را بسیار خاکستری می کند. مناطق روشن تر با تضاد بهتر است ، اما این انتخاب همیشه یک تصمیم عجیب است که در نسخه های قبلی این سریال مشاهده نمی شود.
در سری X PS5 و Xbox ، بازی Wilds دارای سه حالت و دو پارامتر تصویر است که منجر به هشت ترکیب انتخابی می شود. حالت فرکانس تصویر می تواند در 2 تصویر در ثانیه ، 2 تصویر در ثانیه و حالت متعادل در 2 تصویر در ثانیه با 1 هرتز کار کند.
هنگامی که این حالت ها را به طور همزمان مقایسه می کنید ، حالت فرکانس تصویر به وضوح در کیفیت تصویر پایین تر است ، با تصاویر دشوارتر و یک عکاسی که در تلویزیون های 4K بسیار رضایت بخش به نظر نمی رسد ، با میانگین حدود 900p. دو حالت دیگر نزدیک به کیفیت هستند ، با 1224p به طور کلی برای تعادل و 1656p برای وضوح. با این حال ، هیچ یک از این دو کشور عاری از نام مستعار نیست.
به نظر می رسد وحشیان از FSR نسل در نسل اول AMD استفاده می کنند تا تصویر نهایی تصویر نهایی را در 4K قرار دهند و علائم خاصی از تغییرات مقیاس وضوح پویا در بازی وجود دارد. به عنوان مثال ، در حالت فرکانس تصویر ، وضوح به طور کلی بین 720p و 1080p است. استفاده از FSR 2 می تواند گزینه بهتری برای PS5 باشد تا تصویری واضح تر و واضح تر ارائه دهد. علاوه بر این ، پارامترهای غیرمعمول که توسعه دهندگان برای بازی با مجدداً انتخاب کرده اند ، چشمگیر به نظر نمی رسد.
علاوه بر تغییرات وضوح ، کیفیت روشنایی حجمی ، کیفیت روشنایی محیطی (GIS) ، بازتاب صفحات و زمان بارگذاری در هر حالت متفاوت تنظیم می شود.

در مورد PS5 و Xbox Series X ، حالت فرکانس تصویر اغلب روی 60 فریم در ثانیه ثابت می ماند ، اما گاهی اوقات در فرکانس های تصویر پایین کاهش می یابد که عمدتا توسط نمایشگرهای VRR ثابت می شوند. حالت متعادل نیز عملکرد یکسانی دارد و به طور کلی فرکانس تصویر را حفظ می کند. حالت وضوح نزدیک به رسیدن به فرکانس تصاویر پایدار 30 IPS است ، اما در صحنه های سنگین تر ، این تعداد کاهش می یابد. سری X اغلب کمی پشت PS5 است.
نکته مثبت این است که شخصیت های غیر بازی (NPC) با پاپنیای خسته کننده که در Dogma 2 اژدها دیده ایم ، مشکل مشابهی ندارند ، اگرچه انیمیشن و دشمنان آنها با فرکانس تصاویر پایین کار می کنند. این نگرانی پس از بروز مشکلات دگم اژدها رخ داده است ، اما به نظر می رسد مناطق کوچک شهری در بیابان فشار درمانی مشابهی ایجاد نمی کنند.
سرانجام ، Monster Hunter Wilds یک بازی زیبا در سری PS5 و سری X است ، اما نگرانی هایی در مورد عملکرد آن وجود دارد. کیفیت تصویر و معیارهای عملکرد در مقایسه با سایر بازی های نسل جدید ، حتی بازی هایی که به گرافیک و عملکرد پیشرفته رسیده اند ، رضایت بخش نیستند. به طور خاص ، حالت “فرکانس تصویر” نگران است زیرا تصاویر با کیفیت پایین و کیفیت ناکافی را ارائه می دهد.
نمای بازی در سری S آسانتر است و فقط یک FPS از 2 تصویر در ثانیه دارد که در صورت پشتیبانی از صفحه نمایش می تواند به 5 هرتز افزایش یابد. متأسفانه ، وحشیان این کنسول حتی پایین تر از PS5 و سری X رفتار می کنند. این بازی به طور کلی کمتر از 2p در وضوح داخلی ساخته شده است ، که باعث می شود تصویر کمتر از سری PS5 و X باشد ، علاوه بر این ، تکنیک های FSR و Sharpina که در کنسول های قدرتمندتر استفاده می شوند ، وجود ندارد. رابط بازی همچنین در وضوح سری S است ، در حالی که رابط PS5 و X سری از رابط 4K استفاده می کند. با وجود این کاهش چشمگیر گرافیک ، این بازی هنوز در مسافت های طولانی کمتر از 5 تصویر در ثانیه کار می کند و تجربه شکار هیولا با 5 فریم در ثانیه به هیچ وجه سرگرم کننده نیست. حتی حذف محدودیت های فرکانس تصویر هیچ تاثیری در بهبود عملکرد ندارد.


فراتر از جزئیات بصری ، باید بگوییم که Monster Hunter Wilds جذب عموم را دشوار خواهد کرد. Wilds از نظر گیم پلی یک بازی پیچیده است و کمی گیج کننده به نظر می رسد. کمپین های آن شامل جزئیات زیادی ، انواع سلاح ها و منوها کمی پیشرفته است. این بازی اطلاعات زیادی را برای یادگیری ارائه می دهد و به نظر می رسد که شما تجربه عمیقی در این سریال دارید و قبل از شروع تجربه زیادی در بازی های قبلی داشته اید.