سونی در ادامه پاسخ خود گفت که Game Pass در طول 5 سال گذشته حدود 60 تا 70 درصد از بازار خدمات اشتراک جهانی را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش ها، حجم این بازار در برزیل حتی بیشتر است و بین 70 تا 80 درصد از خدمات اشتراک رایانه های شخصی Game Pass است. سونی تخمین می زند که ساخت رقیبی برای سرویس اشتراک مایکروسافت، حتی با سرمایه گذاری قابل توجه، چندین سال طول می کشد.
اگر عناوین AAA PlayStation 5 را روی سرویس های اشتراکی عرضه کنیم، احتمالاً باید سرمایه مورد نیاز برای آنها را کاهش دهیم که منجر به افت کیفیت عناوین شخص اول می شود و این برای ما مهم است.
بازی های شخص اول سونی از زمان عرضه پلی استیشن 5 تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده اند، اما به نظر می رسد Game Pass به عنوان یک تهدید بزرگ در نظر گرفته می شود. در صورت تایید خرید اکتیویژن بلیزارد، مشخص نیست که این سرویس چگونه توسعه خواهد یافت. اما در هر صورت، سونی مصمم است تا با توجه به محبوبیت بینظیر این سری، عناوین Call of Duty را روی کنسولهای پلیاستیشن عرضه کند.