بازی Exodus که توسط توسعه دهندگان کهنه کار BioWare ساخته شده است، از زمان ارائه آن در Game Awards 2023 توسط Matthew McConaughey توجه بسیاری از طرفداران بازی های نقش آفرینی را به خود جلب کرده است.
در جدیدترین ویدئوی پرسش و پاسخ (Q&A)، آقای جیمز اوهلن و چاد رابرتسون، بنیانگذاران استودیوی آرکتایپ و اعضای رده بالای سابق استودیو بایوور، در مورد هاب اصلی و نقش اتساع زمان در رویدادهای بازی صحبت کردند. (اتساع زمان یکی از مفاهیم فیزیکی مربوط به نظریه نسبیت خاص اینشتین است که بیان می کند گذر زمان از دیدگاه دو ناظر با سرعت های متفاوت یکسان نیست.)
در بازی Exodus، بازیکن و همراهانش گذر زمان متفاوتی را در طول ماموریت ها نسبت به سایر افرادی که در هاب باقی می مانند، تجربه خواهند کرد. به گفته سازندگان، سفر به فضای گیمر می تواند ۱۰ سال را برای افراد دیگر بگذراند. با معرفی مفهوم اتساع زمان، تصمیمات بازیکن تاثیر زیادی بر شخصیت ها می گذارد، زیرا آنها می توانند نتایج اعمال خود را چندین دهه بعد ببینند.
در دنیای شما پایتختی به نام تخت جمشید ساخته شده است، این شهر نقش قطب اصلی و مرکزی تجربه را بازی می کند. وقتی به ماجراجویی میروید، شهر و دوستانتان را با تصمیمهایی که برای آنها گرفتهاید ترک میکنید. به عنوان مثال، وقتی سفری را شروع می کنید، لزوماً همه دوستانتان شما را همراهی نمی کنند. وقتی برگشتید، ممکن است 10 یا 40 سال باشد، و افرادی که با آنها در تماس هستید اکنون چندین سال پیرتر هستند. این گذر زمان فقط به شخصیت ها محدود نمی شود و تخت جمشید و دیگر شهرها در طول سال ها تغییر خواهند کرد.
همانطور که احتمالا می دانید، تخت جمشید نام دیگر تخت جمشید است، شهر باستانی امپراتوری هخامنشی که پس از جنگ های طولانی توسط اسکندر مقدونی به آتش کشیده شد. آیا این نام به سرنوشت شخصیت های Exodus اشاره دارد؟
Exodus در حال حاضر برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی در حال توسعه است. می توانید تریلر بازی را در این آدرس مشاهده کنید.