برخی از طرفداران نگران این هستند که استفاده از Unreal Engine 5 باعث تاخیر و بهینه سازی ضعیف Borderlands 4 شود.
Borderlands 4 در اوایل سال جاری و پس از شکست تجاری گسترده سری فیلم به طور رسمی معرفی شد تا امید را در دل طرفداران این سری زنده کند. از آن زمان، شور و شوق برای بازی چهارم به آرامی افزایش یافته است، به خصوص پس از انتشار اولین تریلر رسمی گیم پلی در The Game Awards 2024. بنابراین، انتظارات برای Borderlands 4 در حال حاضر به اوج خود رسیده است.
در مصاحبه ای با Famitsu، آنتونی نیکلسون، تهیه کننده Borderlands 4 از استفاده از Unreal Engine 5 در ساخت بازی خبر داد و باعث نگرانی برخی از طرفداران شد که موتور گرافیکی می تواند منجر به نیازهای سیستمی بالایی برای اجرای بازی شود. و دیگران نگران مشکلات عملکرد هستند.
وی در این باره گفت:
به لطف Unreal Engine 5، ما قادر به طراحی هر منطقه از جهان، حتی در اندازه های بسیار بزرگ هستیم. بنابراین بازیکنان می توانند در حین کاوش کارهای بیشتری انجام دهند.
به طور کلی، بهتر است نگرانیهای مربوط به تاخیرهای احتمالی و بهینهسازی ضعیف را با مقداری نمک برطرف کنید. با وجود انتشار بازی هایی با مشکلات فنی، برخی از عناوین مانند Marvel Rivals از مشکلات ادعایی ناشی از UE5 رنج نبرده اند.
Borderlands 4 در سال 2025 برای PC، Xbox Series X|S و PS5 منتشر خواهد شد.