پس از موفقیت چشمگیر بازی Silent Hill 2 Remake، اکنون همه نگاه ها به تیم Bloober و پروژه بعدی آن است. Cronos: The New Dawn که اوایل سال جاری معرفی شد، یک فرنچایز علمی تخیلی ترسناک بقا است که قرار است سال آینده منتشر شود. و جالب اینجاست که سازندگان Bloober Team معتقدند سبک و فضای مبارزات و گیم پلی بازی بیشتر به Resident Evil شباهت دارد تا Silent Hill.
این موضوع توسط Jacek Zięba، کارگردان و تهیه کننده بازی، در مصاحبه با GamingBolt صحبت شده است. وقتی از او پرسیده شد که بازیکنان باید از گیمپلی Cronos: The New Dawn چه انتظاری داشته باشند، او گیمپلی بازی را با فرنچایز محبوب Capom مقایسه کرد، بهویژه مکانیزمهای رزمی بازسازیهای Resident Evil که بهعنوان نقطهی مرجع برای بازیهای Bloober Team در نظر گرفت. .
زیبا در این مصاحبه گفت:
وقتی صحبت از مبارزه به میان می آید، کرونوس بیشتر شبیه Resident Evil است تا Silent Hill. علاوه بر این، بازسازیهای جدید Resident Evil به ما نشان میدهند که چگونه طراحیهای قدیمی را با تکنولوژی مدرن و استانداردهای گیمپلی جدید ترکیب کنیم. هر یک از این ریمیکس ها نیز کمی با دیگری متفاوت است. این مجموعه عظیمی از دانش و تجربه است، و ما میتوانیم چیزی از آن استخراج کنیم که هم برای بازیکنان آشنا باشد، هم کاملاً منحصربهفرد.
البته Resident Evil تنها فرنچایز ترسناکی نیست که بر سیستم مبارزه Cronos: The New Dawn تأثیر گذاشته است. اوایل امسال، زیبا به مکانیک هایی مانند بریدن دشمنان در فضای مرده و چراغ قوه در آلن ویک اشاره کرد.
زیبا همچنین گفت که محیطهای Cronos: The New Dawn بسیار شبیه به عناوین Resident Evil هستند. وقتی از او درباره طراحی محیط این بازی پرسیده شد، پاسخ داد:
به Resident Evil 2 و Resident Evil 4 فکر کنید که گاهی اوقات با دارک سولز ترکیب می شوند. محیطهای Cronos: The New Dawn دارای پیچشها و چرخشهای زیادی هستند که به بازیکن اجازه میدهد کاوش کند و عقبنشینی کند.
Cronos: The New Dawn برای عرضه در سال ۲۰۲۵ برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی برنامهریزی شده است.