مایکل آنسل، طراح سابق یوبیسافت اعتراف کرد که نحوه برخورد با وایلد یک رسوایی مطلق بود.
Project Wild یک بازی در سبک بقا بود که برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد و قرار بود به طور انحصاری بر روی پلی استیشن 4 منتشر شود. سونی ناشر این پروژه بود و توسعه آن توسط استودیوی مستقل Wild Sheep که حتی توسط خود Ansel تأسیس شده بود، انجام شد.
با این حال، پس از خروج Ansel از صنعت بازی در سال 2020، آینده بازی نامشخص باقی ماند و در سال 2021، یک روزنامه نگار ادعا کرد که بازی لغو شده است.
انسل در مصاحبه جدید خود توضیح داد که چه اتفاقی برای Wild افتاده است و یوبی سافت را به خاطر مدیریت و نابودی کامل این پروژه سرزنش کرد. او توضیح داد:
سرنوشت وایلد با بدشانسی مرتبط بود. در سال 2018 نسخه قابل پخش بسیار خوبی از آن داشتیم، اما ارتقای بازی برای پلی استیشن 5 زمان زیادی را برد و روند تولید را کند کرد. در این بین تغییرات عمده ای در مدیریت سونی به وجود آمد و بازی تعطیل شد.
یوبی سافت پیشنهاد کرد پروژه را در اختیار بگیرد و کمی بعد سونی تصمیم گرفت پروژه را پس بگیرد و حتی پیشنهاد داد بودجه ما را دو برابر کند. متاسفانه قرارداد ما با یوبی سافت بسیار پیشرفته بود و مجبور شدیم پیشنهاد سونی را رد کنیم. چه حیف!
انسل معتقد است که مشکلات واقعی بازی از زمانی شروع شد که به یوبی سافت پاریس منتقل شد و به مدیریت تامی فرانسوا سپرده شد که بعداً در میان اتهامات سوء رفتار شرکت را ترک کرد. آنسل ادامه داد:
در این دوره بود که دچار فرسودگی شدم و متاسفانه بازی به دست تحریریه یوبی سافت در پاریس افتاد که خودشان دچار مشکل شده بودند. من دیگر آنجا نبودم تا از بازی دفاع کنم و آنها بدون داشتن تجربه بازی را با تغییرات زیادی تحت فشار قرار دادند. این یک رسوایی واقعی بود. پس از دو سال سردرگمی، بازی به این دلیل که دیگر ایده اصلی را برآورده نمی کند، کنار گذاشته شد.
به یاد بیاورید که در آن زمان، تیم تحریریه یوبی سافت به دلیل مشکلات داخلی مربوط به تامی فرانسوا، که همچنین پروژه Wild را رهبری می کرد، در بحران بود.
در این مصاحبه، انسل فاش کرد که دلیل ترک صنعت بازیهای ویدیویی، مشکلاتی بود که در توسعه بازیهای Beyond Good & Evil 2 و Wild با آن مواجه شد که منجر به فرسودگی او شد. او گفت:
با نگاهی به گذشته، می توانم بگویم که فرسودگی واقعی در پایان سال 2019 به من ضربه زد. در آن زمان، دو پروژه اصلی من به دلایل مختلف از مسیر خارج شدند. خیلی وقت پیش باید استراحت می کردم، اما بیشتر کار کردم. در ابتدای سال 2020، تصمیم گرفتم همه چیز را متوقف کنم، به خصوص که زندگی خانوادگی من به شدت تحت تأثیر این فرسودگی بود. من انرژی خود را به درستی مدیریت کردم و نمی توانستم به صنعت بازی ادامه دهم.
او همچنین گفت که میخواهد نسخههای قابل بازی Wild و Beyond Good & Evil 2 2018 را به اشتراک بگذارد که او آن را بسیار امیدوارکننده خواند.