مایکروسافت در جدیدترین کمپین بازاریابی خود برای کنسول های بازی تاکید می کند که ایکس باکس یک پلتفرم و اکوسیستم گسترده است، نه فقط یک کنسول.
در این تبلیغ، مایکروسافت ادعا می کند که تقریباً هر دستگاهی که دارید می تواند Xbox باشد. بخشی دیگر از تلاش های بازاریابی مایکروسافت، این ویدیو نشان می دهد که ایکس باکس سال هاست که این مسیر را دنبال می کند. در توضیحات این ویدیو نوشته شده است:
چه کنسول ایکس باکس یا رایانه شخصی، تلویزیون هوشمند سامسونگ، کنسول های قابل حمل، موبایل، آمازون FireTV Stick یا حتی متا کوئست داشته باشید، شما یک ایکس باکس دارید.
مایکروسافت حتی فراتر رفت و نوشت:
در واقع، شما احتمالاً در حال خواندن این مطلب در Xbox هستید.
پس از انتشار این کمپین تبلیغاتی، مسابقه ای کوتاه و طنز با عنوان ایکس باکس چیست در سایت ایکس باکس منتشر شد که با کلیک بر روی این قسمت می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این مسابقه عکس های مختلفی اعم از موبایل و لپ تاپ نمایش داده می شود و شما باید بگویید که آیا عکس مورد نظر ایکس باکس است یا خیر. این مورد مستقیماً به موضوع این کمپین اشاره می کند تا مفهوم تبدیل هر دستگاه هوشمند به ایکس باکس برای طرفداران ارتباط بیشتری داشته باشد.
این شماره ادامه رویکردی است که توسط مایکروسافت با همکاری Game Pass و FireTV با شعار “بدون نیاز به کنسول” آغاز شده است. ایکس باکس در حال حاضر تا حد زیادی به عنوان یک سرویس و یک اکوسیستم تعریف می شود، نه اینکه صرفاً بر فروش سخت افزار کنسول تمرکز کند.
سال گذشته، فیل اسپنسر به وضوح اعلام کرد که مایکروسافت در تلاش برای شکست دادن سونی در فروش کنسول نیست. پلی استیشن 5 به طور مداوم از Xbox Series X/S پیشی گرفته است و نینتندو تا حدی با اجتناب از رقابت مستقیم با هر دو شرکت به موفقیت چشمگیری دست یافته است.
در همین حال اسپنسر اخیرا گفته است که هیچ خط قرمزی برای انتشار بازی های ایکس باکس در پلی استیشن وجود ندارد. او گفت که تقریباً هر محصولی می تواند انحصار خود را از دست بدهد و به پلتفرم های دیگر منتقل شود که همان مسیری است که کل اکوسیستم ایکس باکس دارد.
با این حال، اسپنسر بارها تاکید کرد که ایکس باکس سخت افزار خود را رها نمی کند. او می گوید که کنسول نسل بعدی ایکس باکس به سرمایه گذاری هایی که کاربران این پلتفرم در طول سال ها انجام داده اند، احترام می گذارد.