همکاری دیرینه پلی استیشن و سری Call of Duty بالاخره به پایان رسید. بازی Call of Duty یکی از پرفروش ترین بازی های هر ساله است و تا به امروز میلیاردها دلار فروش داشته است. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن در بین گیمرها، بسیاری از شرکت ها مایل به همکاری با این فرنچایز هستند.
اما بزرگترین و مهم ترین همکاری بین Call of Duty و پلتفرمی که Activision تصمیم به امضای قرارداد بازاریابی با آن گرفت، صورت گرفت. ایکس باکس سال ها قبل از خرید شرکت مایکروسافت با Call of Duty رابطه طولانی داشت. از قرارداد انحصاری Call of Duty 2 برای Xbox 360 گرفته تا بازاریابی سودآوری که آنها برای Call of Duty 4: Modern Warfare در Xbox داشتند. این قرارداد به کاربران ایکس باکس اجازه می داد یک ماه زودتر از سایر پلتفرم ها به DLC دسترسی داشته باشند و ایکس باکس به عنوان اولین پلتفرمی انتخاب شد که گیم پلی جدید Call of Duty را ارائه می کند. اما این همکاری در سال 2015 به طور ناگهانی پایان یافت.
پس از آن، پلی استیشن موفق شد حقوق بازاریابی Call of Duty را به دست آورد. با شروع بازی Call of Duty: Black Ops 3، محتوای انحصاری به کاربران پلتفرم ارائه شد، از جمله دسترسی زودهنگام به نقشه ها و نسخه های بتا. حتی پس از حذف نقشه های پولی و جایگزینی آنها با محتوای فصلی رایگان، پلی استیشن همچنان اپراتورها و بسته های انحصاری داشت که یک سال بعد در دسترس کاربران ایکس باکس و رایانه های شخصی قرار می گرفت.
پس از خرید اکتیویژن، مایکروسافت قول داد که به تمام قراردادهای موجود پلی استیشن با Call of Duty احترام بگذارد. اما اکنون این قراردادها پس از 9 سال همکاری این دو شرکت به پایان رسیده است. طبق گفته CharlieIntel، انحصاری بستههای محتوای Modern Warfare III برای پلیاستیشن در ۹ نوامبر به پایان رسید و انتظار میرود این محتوا به زودی برای Xbox و PC منتشر شود. این نشان دهنده پایان همکاری پلی استیشن و ندای وظیفه است. اکنون، مایکروسافت قول داده است که برابری را در Call of Duty بین همه پلتفرم ها برقرار کند و هیچ نسخه بتا، نقشه یا محتوای دیگری به طور انحصاری برای یک پلتفرم ارائه نخواهد شد.