به نظر می رسد که EA برنامه های بزرگی برای Apex Legends برای جبران کاهش تعداد بازیکنان و کمبود اهداف مالی دارد.
اندرو ویلسون، مدیر عامل EA در طول کنفرانس تلفنی درآمد سه ماهه دوم شرکت در روز سه شنبه به همین نکته اعتراف کرد:
اکنون در نقطه ای هستیم که باید مسیر فعلی کسب و کار را مدیریت کنیم. اما ما معتقدیم که به دلیل قدرت برند، وسعت جامعه جهانی و موقعیتی که در بالاترین سطح بازیهای زنده رایگان داریم، میتوانیم یک بار دیگر در طول زمان رشد تجاری را تجربه کنیم.
ویلسون گفت که فصل 22 Apex Legends که در اوایل آگوست عرضه شد، نتوانست انتظارات را برآورده کند:
با تغییرات اعمال شده در ساختار Battle Pass شاهد افزایش انتظاری در درآمدزایی نبودیم.
وی افزود:
دو موضوع در دسته بازی تیراندازی اول شخص (FPS) برجسته است. اولاً، در این محیط رقابتی که برند، با جامعه ای قوی از بازیکنان و مکانیزم های کیفیت، بیش از هر زمان دیگری مهم شده است، Apex ثابت کرده است که یک امتیاز جذاب برای ما و صنعت است. دوم، تغییرات ساختاری عظیم برای رشد معنادار و بازگرداندن بازیکنان مورد نیاز است. ما به تمرکز بر حفظ بازیکن و گسترش محتوا ادامه خواهیم داد تا به جامعه جهانی خود خدمت کنیم و به سمت تغییرات نوآورانه تر در آینده پیشرفت کنیم.
در جلسه پرسش و پاسخ، از ویلسون پرسیده شد که آیا بهتر است بازی به همین شکل باقی بماند یا پروژه ای شبیه به Apex 2.0 به طور کامل بازسازی و منتشر شود. او پاسخ داد:
این سؤال خوبی است و احتمالاً خارج از محدوده این گفتگو است، اما آنچه می توانم بگویم این است که به طور کلی در زمینه بازی های بزرگ خدمات زنده، نسخه دوم تقریباً هرگز به اندازه نسخه اول موفق نیست. بنابراین، هدف فعلی ادامه حمایت از جامعه جهانی بازیکنان فعلی و ارائه محتوای خلاقانه و نوآورانه به آنها در هر فصل است. علاوه بر این، اجرای این تغییرات باید به گونه ای باشد که بازیکنان مجبور به پرداخت هزینه برای بهبود یا سرمایه گذاری نباشند. در آنها اکوسیستم فعلی را ساخته اند، متوقف شود.