کارگردان Dying Light: The Beast تایمون اسمکتالا می گوید که اگرچه نقشه بازی کوچکتر از Dying Light 2 است، اما جزئیات بسیار بیشتری دارد.
Dying Light: The Beast که در ابتدا قرار بود به عنوان یک بسته الحاقی برای Dying Light 2 منتشر شود، پس از مدتی آنقدر بزرگ شد که سازندگان تصمیم گرفتند آن را به طور مستقل منتشر کنند. اگرچه قرار است محتوای زیادی در نقشه خود گنجانده شود، اما کارگردان عنوان تایید کرده است که اندازه محیط به بزرگی Dying Light 2 نخواهد بود.
Dying Light: The Beast بازیکنان را به منطقه جدیدی به نام Castor Woods می برد که در مقایسه با Villedor بسیار کوچکتر به نظر می رسد. Smetkala مدیر فرنچایز این اطلاعات را در آخرین مصاحبه خود با Gamingbolt تایید کرد و افزود که این عنوان مملو از جزئیات، مناطق قابل کاوش، روایت های محیطی و اسرار پنهان خواهد بود. وی در ادامه توضیح می دهد:
کستر وودز مکانی پرتنش و جوی است که در یک منطقه جنگلی دورافتاده قرار دارد که شامل محیطهای مختلفی از پارک ملی تا یک شهر صنعتی است. اگرچه Dying Light: The Beast در مقایسه با Dying Light 2 کوچکتر به نظر می رسد، نقشه آن بسیار دقیق است و طوری طراحی شده است که هر لحظه کاوش را بسیار لذت بخش کند. در Dying Light: The Beast، ما تاکید زیادی بر داستان سرایی محیطی و مکانهای مخفی خواهیم داشت و تمام نقاط روی نقشه توسط هنرمندان ما ترسیم شده است. امیدواریم بازیکنان بتوانند خود را در این محیط ترسناک و منزوی غوطه ور کنند و از کاوش در آن لذت ببرند.
به نظر می رسد کاستور وودز از محیط شهری معمول فرنچایز Dying Light دور شده و بازیکن را در وسط یک جنگل انبوه قرار می دهد. سوالی که اکثر طرفداران داشتند و نگران آن بودند تاثیر منفی این نوع محیط بر سیستم پارکور محبوب این فرنچایز بود که Smectala به این نگرانی ها اشاره می کند:
پارکور بخش مهمی از هویت Dying Light 2 است و ما میدانستیم که باید آن را حفظ کنیم، حتی با تغییر محیط. بنابراین تصمیم گرفتیم هر کدام از آنها را با جزئیات هر چه بیشتر برای پارکور طراحی کنیم، حتی اگر ساختمان های کمتری در محیط وجود داشته باشد. تقریبا هیچ ساختمانی در بازی وجود ندارد که بتوانید از درب ورودی وارد آن شوید، در عوض برای رسیدن به هر جایی باید به چابکی شخصیت اصلی اعتماد کنید. علاوه بر این موارد، ما همچنین وسایل نقلیه ای را برای جابجایی بازیکنان بین مناطق طراحی کردیم. فرقی نمی کند پیاده بروید یا با ماشین، در Dying Light: The Beast، حرکت بین مکان ها بسیار پویا و منحصر به محیط است.
Dying Light: The Beast برای کنسولهای PS5، PS4، Xbox Series X/S و Xbox One در کنار رایانه شخصی در حال توسعه است. اما تاکنون تاریخ انتشار خاصی از سوی توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته نشده است.