اگر قصد خرید دستگاه الکترونیکی مانند تلفن همراه را دارید، حتما آن را در حضور فروشنده و با استفاده از کد فعال سازی سیم کارت خود فعال کنید.
به گزارش ICTNN، در صورت فعال نشدن دستگاه، آنتن دهی دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع می شود و مسئولیت تمامی عواقب ناشی از این مشکل بر عهده خریدار خواهد بود. به عنوان مثال، در صورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه نادرست مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، در صورتی که فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشود، کلیه حقوق قانونی، از جمله حق استفاده از دستگاه، نزد مالک باقی می ماند. دستگاه قبلی در نظر گرفته خواهد شد.
در این صورت شما که دستگاه را خریداری کرده اید اما مالکیت را منتقل نکرده اید بازنده اصلی خواهید بود. بنابراین توصیه می شود فرآیند فعال سازی در زمان خرید دستگاه و با حضور فروشنده انجام شود.
کد فعال سازی را از کجا دریافت کنیم؟
اگر کد فعال سازی دستگاه را دارید، باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال کنید. بسته به دستگاهی که خریداری کرده اید، کد فعال سازی به یکی از روش های زیر در اختیار شما قرار می گیرد.
برای دستگاه های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی درج شده است، در غیر این صورت می توانید با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سیستم همتا درج شده است، در خصوص فعال نبودن کد d روی کارت تماس بگیرید. تضمین بده. برای مشاهده شماره تماس شرکت های واردکننده می توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را مطالعه نمایید.
در روش دوم برای دستگاه های مستعمل (دست دوم) انتقالی، کد فعال سازی به همراه شماره HAMTA در پیامک ذکر می شود. و در روش سوم برای دستگاه های مسافران ثبت نام شده در پیامک تایید درخواست و در کیف پول مسافر کد فعال سازی وجود دارد (توجه داشته باشید که این دستگاه ها فقط برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید برای مقاصد تجاری استفاده شوند). در ارائه کد فعال سازی دقت کنید، این کار رایگان است و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.
در صورت مشاهده تخلف در این زمینه و دریافت هزینه کد فعال سازی، خدمات رجیستری، عدم ارائه کد فعال سازی توسط فروشنده و غیره در اسرع وقت، سریعتر با مراجع نظارتی و سایت های مربوطه تماس بگیرید. برای طرح شکایت از قبیل سازمان تعزیرات و پشتیبانی ثبت نام. برای مشاوره بیشتر در این زمینه به آموزش شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش شکایت در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده مراجعه کنید.
هر دستگاهی که نیاز به فعال سازی دارد (اکبند، انتقال مالکیت داده شده، داشتن درخواست تایید شده از سوی مسافر) باید از طریق سامانه همتا با وارد کردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی سیم کارت مورد نظر فعال شود. برای فعال کردن دستگاه ابتدا باید وارد سیستم همتا شوید.
از طریق سه روش وب سایت www.hamta.ntsw.ir، کد سفارشی #7777* و اپلیکیشن همتا می توانید با سامانه همتا ارتباط برقرار کرده و فرآیند فعال سازی دستگاه را تکمیل کنید.
چگونه دستگاه را با کد دستوری *7777 فعال کنیم؟
ابتدا کد دستوری *#7777 را به همراه سیم کارت مورد نظر (برای جلوگیری از فعال سازی نادرست ترجیحاً سیم کارت خریدار) شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید با ارسال عدد 2 گزینه “Activation” را انتخاب کنید.
در مرحله بعد، باید شناسه (IMEI) دستگاهی را که می خواهید فعال کنید وارد کنید. شناسه دستگاه (IMEI) به تعداد اسلات های روی دستگاه (شیار سیم کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره گیری *#60# قابل مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سیستم همتا، باید از 11 رقم اول این شناسه (IMEI) بدون هیچ علامت اضافی (کاما، خط فاصله و غیره) استفاده شود.
پس از آن، باید شماره سیم کارتی را که می خواهید دستگاه را با آن فعال کنید، وارد کنید. در مرحله پنجم باید کد فعال سازی وارد شود. پس از انجام مراحل ذکر شده پیامی نمایش داده می شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده می شود. اگر اطلاعات این پیام مورد تایید شما قرار گرفت، عدد 1 را وارد کنید. در نهایت پیامی نمایش داده می شود که فعال سازی موفقیت آمیز شناسه دستگاه (IMEI) مربوط به شماره سیم کارت را به شما اطلاع می دهد. توجه داشته باشید که این پیام از طریق پیامک نیز ارسال خواهد شد.
عواقب فعال نشدن دستگاه چیست؟
اگر دستگاه خریداری شده قانونی برای سیم کارت خریدار فعال شود، بسته به فعال بودن یا نبودن دستگاه عواقب زیر را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر دستگاه قانونی آکبند با استفاده از کد فعال سازی فعال نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع می شود.
ضمناً در صورتی که فعالسازی دستگاه مورد استفاده با استفاده از کد فعالسازی مندرج در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان در مالکیت سیم کارت قبلی باقی میماند و در صورت بروز مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه دستگاه (IMEI) ) کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه برای سیم کارت قبلی لحاظ خواهد شد.
شناسه (IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعالسازی را با شناسه (IMEI) دستگاه مطابقت دهید. پس از اتمام موفقیت آمیز فرآیند فعال سازی، شناسه فعال (IMEI) سیم کارت فعال کننده دستگاه به صورت پیامک خواهد بود.
لطفا توجه داشته باشید که IMEI ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی باید با IMEI دستگاه مطابقت داشته باشد (با شماره گیری #60#* روی جعبه، پشت باتری قابل مشاهده است). هر گونه ناهماهنگی بین IMEI ذکر شده در پیام متنی تأیید فعال سازی و IMEI دستگاه باید با همکاران ما در مرکز پاسخگویی همتا به شماره 121 داخلی 3 در میان گذاشته شود.
فعال کردن اسلات دستگاه با دو یا چند سیم کارت با یک کد فعال سازی
برای فعال کردن دستگاه های دارای دو یا چند سیم کارت، کافی است شناسه (IMEI) یکی از اسلات ها (شیار سیم کارت) را با استفاده از کد فعال سازی موجود در سیم کارت فعال کنید. با فعال کردن یک شناسه (IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه به تعداد اسلات دستگاه (محل قرار دادن سیم کارت) بستگی دارد و روی کیس، پشت باتری یا با شماره گیری *#60# قابل مشاهده است. ، شناسه (IMEI) مربوط به مکان های دیگر است که به طور خودکار فعال می شوند. لطفا توجه داشته باشید که کد فعال سازی یک کد یک بار مصرف است و پس از فعال سازی قابل استفاده مجدد نیست.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات