کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مجموعه قوانین جدیدی را برای ثبت نظرات منتشر کرده است که ممکن است ارسال سیل نقدهای منفی یا بمباران بازبینی را غیرقانونی کند.
به گفته رئیس FTC، این تغییرات با هدف ممنوعیت “بررسیها و توصیههای آنلاین جعلی” و شامل شش قانون نهایی است که آژانس امیدوار است به کاربران کمک کند تا بر اساس بررسی محصول تصمیمات بهتری بگیرند. اکثر این قوانین جدید FTC با دستکاری در بررسی ها سروکار دارند، اما اولین مورد از این سری بیشتر بر جامعه بازی ها تأثیر می گذارد.
بمباران نقد را می توان به عنوان “بررسی های نادرست یا گمراه کننده مصرف کنندگان” توصیف کرد، که گیمرها را از روشی که در سال های اخیر برای تحت فشار قرار دادن استودیوها و ناشران استفاده کرده اند، محروم می کند. مانند آنچه در Helldivers 2 دیده شد و بازیکنان نظرات منفی زیادی به استودیوی توسعه دادند.
قوانین جدید FTC و تأثیر آن بر صنعت بازی
یکی از مهمترین قوانین گیمیفیکیشن FTC به «بررسیهای نادرست یا گمراهکننده مصرفکننده» و همچنین تأییدیههای کاربران و افراد مشهور اشاره دارد. این قانون شامل نظرات ارسالشده توسط افرادی است که اصلا وجود ندارند (مانند نظرات جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی) یا افرادی که تجربه واقعی با محصول نداشتهاند، و همچنین نظراتی که تجربه آنها را نادرست نشان میدهند. بنابراین، نظرات منفی سازماندهی شده توسط جامعه بازی در اعتراض به تغییرات جدید بازی ممکن است در این قانون گنجانده شود.
قانون دوم «خرید نظرات مثبت یا منفی» را ممنوع میکند، که شامل هرگونه انگیزه مالی یا دیگر مشروط به نوشتن نظر توسط مشتریان میشود. این بدان معناست که توسعه دهندگانی که می خواهند بازیکنان در ازای محتوای جدید یا مزایای ویژه نظر بدهند، باید به این قانون توجه بیشتری داشته باشند.
قوانین جدید و تجدید نظرهای داخلی
بررسیها یا نظرات داخلی نوشته شده توسط کارمندان یا افراد مرتبط با محصول نیز تحت این قانون قرار دارند، مگر اینکه ارتباط آن شخص با محصول به طور کامل افشا شود. این قانون در مورد خانوادههای کارمندان نیز صدق میکند و ممکن است نظرات مثبتی که توسط اعضای تیم توسعه و خانوادههای نزدیک آنها نوشته شده است دیگر پذیرفته نشوند.
علاوه بر این، وبسایتهای تحت کنترل شرکت نمیتوانند ادعا کنند که دیدگاهها و نظرات آنها مستقل است مگر اینکه این موضوع را اعلام کنند. این شامل شرکت هایی می شود که صاحب رسانه یا تیم سازنده بازی هستند.
ممنوعیت حذف نظرات
سرکوب عقاید از طریق تهدیدهای قانونی یا فیزیکی نیز اکنون ممنوع است. این امر ایمنی بیشتری را برای روزنامه نگاران، تولیدکنندگان محتوا و بازیکنانی که نظرات منفی درباره بازی ها ارسال می کنند، فراهم می کند.
آخرین قانون به ممنوعیت سوء استفاده از آمارهای جعلی شبکه های اجتماعی که شامل خرید و فروش فالوور و تعاملات جعلی می شود اشاره دارد. اگرچه خرید فالوورهای جعلی در برخی از پلتفرمها مانند توییتر رایج است، اما مشخص نیست که FTC چگونه قصد دارد به این مشکل رسیدگی کند.
با اجرای دقیق این قوانین، بمباران نظرات منفی می تواند برای همیشه ناپدید شود. این روش همیشه بحث برانگیز بوده است. برخی آن را به عنوان ابزاری برای فشار بازیکنان علیه توسعه دهندگان سخت افزاری می دانند، در حالی که برخی دیگر می گویند که بازیکنان جدید را گمراه می کند.