ارائه دهندگان خدمات عمومی برتر
بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه تعداد خدمات ارائه شده توسط دستگاه ها به گردنه سرو به 211 مورد رسید که نسبت به ماه قبل 15 سرویس به این فهرست اضافه شده است. تعداد ارائه دهندگان خدمات نیز از 28 به 32 و تعداد ارائه دهندگان خدمات از 641 به 650 افزایش یافته است.
اتصال 348 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات
به گزارش ICTNN، در آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی تبادل اطلاعات، اردیبهشت ماه سال جاری با وجود ثابت ماندن تعداد ارائه دهندگان خدمات نسبت به فروردین ماه، 57 سرویس جدید اضافه شد. بدین ترتیب تعداد خدمات و روش های اجرا شده به سال 1985 رسید.
همچنین از بین 95 میلیون تراکنش انجام شده در اردیبهشت ماه سال جاری، خدمات استعلام بیماری های عروق کرونر بستر ایران من، سرویس امور استخدامی سامانه امید، ارسال پیامک نظرسنجی سازمان امور اداری و استخدامی و استعلام مجوز سفر. وزارت کشور جزو پرکاربردترین خدمات بودند.
بر اساس این گزارش، از میان 68 سرویس دهنده سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت کشور در راس خدمات رسان قرار دارند.
همچنین در بین پرکاربردترین خدمات، بیشترین تراکنش مربوط به استعلام ثبتی، سرویس هویتی تکمیلی سامانه هویت ملی اشخاص حقوقی و سرویس شاهکار بوده است. در این بین، با وجود توقف اپیدمی کرونا، دو سرویس استعلام بیماری کرونا پلتفرم ایرانی، سرویس استعلام واکسن جزو 10 سرویس پرکاربرد بوده است.
از سوی دیگر تا پایان اردیبهشت ماه از میان 348 دستگاه متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، سازمان تامین اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیشترین استفاده را از این خدمات داشته است.
از سوی دیگر، با توجه به نیاز کسب و کارها به استفاده از خدمات دولتی، سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف ارائه خدمات و استعلام بین دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی بر اساس “بازار خدمات سروا”. (API Market Place) به آدرس sarva.iran.gov.ir.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
با توجه به دریافت خدمات الکترونیکی از SERVA، در همین مدت، از بین 650 کسب و کار و دستگاه اجرایی متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، شرکت ایده ارتباطی روماک (اسنپ)، وزارت آموزش و پرورش، شرکت ملی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب دارای بیشترین تعداد تراکنش به خود اختصاص داده اند. در این بین شرکت ایده های ارتباطات روماک (اسنپ) با دریافت حدود 53 درصد از تراکنش ها، بزرگترین مشتری از طریق این اتوبوس بود.
از سوی دیگر پس از کاهش تعداد تراکنش های فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی، اتوبوس خدماتی دولتی در اردیبهشت ماه توانست حدود 270 میلیون تراکنش را به ثبت برساند که 95 میلیون تراکنش نشان می دهد.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی تبادل اطلاعات، طی دو ماهه نخست امسال، دستگاه های وزارت کشور، سازمان استخدامی و سازمان فناوری اطلاعات ایران برترین خدمات رسان این پاساژ بوده اند. در صدر معاملات قرار دارد.
برترین مشتریان خدمات عمومی برتر
آخرین وضعیت روز مردم (سرو)
شایان ذکر است که مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) دارای دو درگاه برای تبادل اطلاعات است. واحد دوم (GSB) که مسئول پاسخگویی به سوالات بین دستگاهی است. این گذر در دو روز آینده و این گذر در روز دوم انجام می شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری