توسعه دهنده سابق Rockstar در مورد سختی کار با PS3 و اینکه چرا پورت Xbox 360 Red Dead Redemption برتر است صحبت می کند.
در ویدیوی جدیدی که توسط Digital Foundry در یوتیوب منتشر شد، در حالی که در مورد انتشار عنوان اکشن ماجراجویی Rockstar در سال 2010 برای رایانه شخصی صحبت می کرد، او همچنین بخشی را به روند توسعه و چالش های تولید Red Dead Redemption اختصاص داد. به گفته Digital Foundry، توسعه نسخه PS3 این عنوان پس از اتمام ساخت آن برای Xbox 360 انجام شد البته پس از انتشار این ویدیو، Digital Foundry برای رفع سردرگمی پیرامون این بیانیه، موارد زیر را در توییتر توضیح داد. :
به طور دقیق، در آن زمان، تمام برنامه های Red Dead Redemption قبل از شروع توسعه نسخه PS3 مشخص شد. بنابراین نمی توانیم بگوییم که توسعه نسخه PS3 در پایان فرآیند ساخت انجام شده است.
در یک توییت بعدی، Obbe Vermeij، مدیر ارشد فناوری سابق Rockstar، که در سال 2009 استودیو را ترک کرد، توضیح داد که چرا فرآیند توسعه نسخه Xbox 360 ساده تر بود:
ایکس باکس 360 از DirectX استفاده می کرد که به این معنی بود که سخت افزار پشت یک لایه نرم افزاری قرار داشت. این کار ما را برای توسعه و کدنویسی 360 نسبت به PS3 آسانتر کرد.
او سپس مشکلات کار با PS3 را بیان کرد:
برای به دست آوردن عملکرد بهینه از PS3، توسعه دهنده مجبور شد تراشه های گرافیکی را به زبان مادری خود برنامه ریزی کند که بسیار سخت و زمان بر بود. بنابراین، از دیدگاه ما، جلوتر بودن از روند توسعه نسخه 360 منطقی به نظر می رسید.
تا سال ها پس از انتشار، بسیاری نسخه PS3 بازی را بدتر از نسخه Xbox 360 می دانستند.