طراح اصلی Skyrim و Starfield معتقد است که استودیو بازی Bethesda نمی تواند موتور فعلی خود را با موتور جدید جایگزین کند.
در مصاحبه اخیر با VideoGamer، بروس نسمیت توضیح می دهد که چرا Creation Engine، موتور گرافیکی داخلی استودیو، علیرغم قدمتش بدون تغییر است. او می گوید:
ما در مورد گرافیک موتور بحث می کنیم، اما اساساً باید در مورد خود بازی صحبت کنیم. موتور بازی به طور جداگانه مهم نیست، زیرا در خدمت خود بازی است. من و شما هر دو می توانیم صدها بازی وحشتناک را نام ببریم که از Unreal Engine استفاده کرده اند. آیا تقصیر Unreal است که آنها بد هستند؟ نه، تقصیر موتوگرافیک نیست.
اگرچه موتور Bethesda برای ساخت بسیاری از بهترین بازی های RPG در تمام دوران استفاده شده است، اما همچنان به تکامل خود ادامه می دهد. چیزی که به عنوان یک نسخه سفارشی از موتور قدیمی Gamebryo شروع شد، اکنون به موتور ایجاد تبدیل شده است. نسمیت ادامه می دهد:
Gamebryo مدتهاست که از بین رفته است. اما این موتور دائما در حال تنظیم، به روز رسانی و اصلاح است.
وی در پایان خاطرنشان کرد که موتور ایجاد به گونه ای سفارشی شده است که دقیقاً همان بازی هایی را ایجاد کند که Bethesda تولید می کند که حاصل چندین دهه تجربه و ویژگی های اضافی است.
Starfield در واقع تکامل یافته Skyrim و Fallout است. موتور بازی برای این نوع کارها کاملا تنظیم و سفارشی شده است و به همین دلیل تغییر موتورهای بازی ایده آل نخواهد بود. علاوه بر این، اجرای یک موتور جدید می تواند چندین سال طول بکشد.