به نظر می رسد غیبت یوبی سافت پایانی ندارد و اخیراً استوی چاسارد، رئیس بازاریابی این شرکت، بازیکنانی را که از این شرکت و محصولاتش در توییتر انتقاد می کنند، بی احترامی خوانده است.
سقوط یوبی سافت با رونمایی از Assassin's Creed Shadows آغاز شد که جنجال های زیادی را برانگیخت. این موارد شامل اتهاماتی مبنی بر اینکه یوبی سافت فرهنگ ژاپنی را نادرست معرفی کرده و تصمیمات ضعیفی گرفته است. این شرکت فرانسوی همچنین اعلام کرد که فروش Star Wars Outlaws کمتر از حد انتظار بوده است و جنجال پیرامون بازی Assassin's Creed Shadows به نقطه حساسی رسیده است که منجر به به تعویق افتادن بازی تا فوریه 2025 شده است.
این مسائل داخلی باعث شد هیات مدیره شرکت بررسی کلی و عملکرد شرکت را بررسی کند. در واقع، این موانع و چالشها در مسیر شرکت منجر به کاهش بیش از 50 درصدی قیمت سهام یوبیسافت در دو ماه گذشته شده و در نتیجه، هیئت مدیره تصمیم گرفته است تا بررسی داخلی این شرکت را انجام دهد. عملکرد، که احتمالاً منجر به تغییرات و جابجایی پرسنل خواهد شد.
اکنون، در اوج شاید پرتنشترین دوره یوبیسافت، مدیر ارشد تجاری این شرکت به لینکدین رفت تا افکار خود را در مورد واکنش عمومی به یوبیسافت و تصمیمهای اخیر آن به اشتراک بگذارد.
او در این باره نوشت:
(در) صنعت بازی در حال حاضر بسیار دشوار است و همه ما این را می دانیم. اما دیدن واکنش بازیکنان در شبکههای اجتماعی که آرزوی شکست شرکتها و افراد (نه فقط یوبیسافت) را دارند، دلخراش است. حتی با وجود اینکه همیشه یک اقلیت صدادار در رسانه های اجتماعی اظهار نظر می کنند، من را آزار می دهد. احساس آزرده شدن و شرمساری از بودن بخشی از این جامعه.
چیزی که آزاردهنده تر است، دیدن همین نظرات از سوی افرادی است که در این صنعت کار می کنند. علاوه بر اینکه خود را انسانی بی احترام نشان می دهید، بر هزاران کارمندی تأثیر می گذارید که با وجود تلاش برای ارائه تجربیات عالی، از این همه نفرت آسیب دیده اند.
اینکه چگونه می توانید بخواهید که یک شرکت شکست بخورد فقط به این دلیل که محصولات آنها مطابق سلیقه شما نیستند، فراتر از من است. ما همه در این با هم هستیم. لطفا، لطفا سخنان نفرت انگیز را متوقف کنید. ما باید همدیگر را بالا ببریم نه اینکه همدیگر را پایین بکشیم.