در دورهای که ساخت دنبالههای پرهزینه بیش از نیم دهه طول میکشد، استودیو RGG به دلیل توانایی خود در تولید بزرگترین آثار در مجموعه Yakuza توجهات را به خود جلب کرده است. استودیو سگا و RGG هفته گذشته اعلام کردند که ششمین بازی Yakuza با عنوان Like A Dragon: Pirate Yakuza در فوریه آینده منتشر خواهد شد. این بدان معناست که طرفداران این فرنچایز پس از آخرین ورودی اصلی، یک اسپین آف جدید، مانند یک اژدها: ثروت بی نهایت، دریافت خواهند کرد.
مدیر انتشارات لارین، مایکل دوز، معرفی بازی Like A Dragon: Pirate Yakuza به هاوایی را یک حرکت هوشمندانه از سوی توسعه دهندگان این بازی خواند. مایکل دوس در توییتر خود چنین سبک طراحی را فراکتال توصیف کرد و بر اهمیت حفظ عناصر قبلی و ایجاد نوآوری لازم تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه بازی های کمی از این روش پیروی می کنند، خاطرنشان کرد: اکثر عناوین ورزشی نیز همین روند را دنبال می کنند.
جدا از فرنچایزهای پشت سر هم مانند Call of Duty، Just Dance و برخی بازیهای ورزشی، عناوین کمی هر سال منتشر میشوند. برای مدتی هر سال قسمتهای جدیدی از بازیهای Halo و Assassin's Creed منتشر میشد، اما افزایش هزینه ساخت بازیها و انتظارات طرفداران به این روند پایان داد.
استودیو RGG همچنین بسیاری از چیزها را در ورودی های جدید سری Yakuza بدون تغییر باقی می گذارد، دارایی ها، مکان ها، مینی بازی ها و برخی انیمیشن ها را حفظ می کند. ماسایوشی یوکویاما، رئیس استودیو، اخیراً توضیح داد که بسیاری از بخشهای فرنچایز مانند GTA یا Assassin's Creed بین توسعه هر ورودی بازسازی میشوند. در مقابل، رویکرد منحصر به فرد یاکوزا در تکرار عناصر آن نهفته است.
به عنوان مثال، مبارزه در Like A Dragon: Pirate Yakuza در هاوایی بر اساس فرمول معمول این سری است و داستان بازی در شهر اصلی ثروت بی نهایت اتفاق خواهد افتاد. جالب اینجاست که برای اولین بار مکانیک پرش در بازی تعریف شده است و طرفداران مینی گیم های سری Yakuza از آن استقبال خواهند کرد.
چند ماه پیش، جزئیات بازی Like A Dragon: Pirate Yakuza در هاوایی فاش شد، اما بسیاری در صحت آن تردید داشتند.