اپل شب گذشته آیفون 16 را معرفی کرد و ادعا کرد که برخلاف مدلهای سال گذشته، بازیهای AAA روی همه دستگاههای این سری کار میکنند، نه فقط مدلهای Pro و Pro Max.
این شرکت در سال 2023 قابلیت اجرای بازی های AAA با سری آیفون 15 را معرفی کرد و اعلام کرد که بازی هایی مانند Assassin's Creed Mirage و Resident Evil 4 Remake به صورت انحصاری بر روی آیفون 15 پرو و پرو مکس با پشتیبانی از Ray Tracing اجرا می شوند.
یک سال بعد، آیفون 16 معرفی شد و اپل ادعا کرد که به لطف چیپست جدید A18، عملکرد CPU و GPU دستگاه 30 درصد بیشتر از مدل سال گذشته است. این چیپست به گونهای طراحی شده است که قابلیتهای هوش مصنوعی قوی را که انتظار میرود در اواخر امسال ارائه شود، کنترل کند. این قدرت اضافی (که شامل ردیابی پرتوهای سختافزاری در آیفون 16 نیز میشود) به این معنی است که بازی AAA به مدلهای Pro محدود نمیشود.
اپل میگوید آیفون 16 استاندارد قادر به اجرای بازیهای منتشر شده قبلی مانند Death Stranding: Director's Cut، Assassin's Creed Mirage، Resident Evil 4 و Resident Evil: Village است. Digital Foundry قبلاً این چهار بازی را روی iPhone 15 Pro آزمایش کرده و نتایج متناقضی را گزارش کرده است. بنابراین دیدن عملکرد گوشی های امسال جالب خواهد بود.
بر اساس گزارش ها، حتی با وجود احتمال عرضه بازی های بزرگ، شرکت های بازی سازی ممکن است به دلیل فروش کم، تمایلی به عرضه بازی های جدید AAA روی این پلتفرم نداشته باشند.
قیمت پایه آیفون 16 برای نسخه 128 گیگابایتی 799 دلار و آیفون 16 پلاس 6.7 اینچی با همین مقدار فضای ذخیره سازی 899 دلار قیمت دارد. در مدل های بالاتر، قیمت ها از 999 دلار برای 16 پرو و 1199 دلار برای 16 پرو مکس شروع می شود. تمامی مدل ها در تاریخ 20 سپتامبر (30 شهریور) عرضه می شوند و پیش فروش آن ها از 13 سپتامبر (23 شهریور) موجود است.
به طور جداگانه، اپل تایید کرده است که iOS 18 و iPadOS 18 در روز دوشنبه، 16 سپتامبر (26 سپتامبر) عرضه خواهند شد. این بهروزرسانیهای سیستمعامل جدید شامل یک حالت بازی جدید است که برای به حداقل رساندن فعالیت پسزمینه برای بهبود نرخ فریم طراحی شده است. بهبودهایی در پاسخگویی کنترلرهای بازی بی سیم و AirPods نیز وعده داده شده است.