به نظر می رسد مشکل طراحی شخصیت در بازی چند نفره تیراندازی اول شخص Concord به دلیل دخالت یک هیئت بازبینی در روند توسعه بازی ایجاد شده باشد.
در پی شکست و توقف فروش کنکورد، یکی از طراحان این اثر مدعی است که کمیته ویژه ای از استودیو فایروالک به شدت بر طراحی شخصیت های بازی تاثیر گذاشته است.
پیش از این، دیوید جفری، خالق سری God of War، به شدت از طراحی شخصیت کنکورد انتقاد کرده بود. حتی برخی استدلال کردهاند که Firewalk تلاش کرده است تا سیاستهایی را ترویج کند که منجر به شکست بازی شد، در پاسخ به این انتقادات، آماندا آیفر، یکی از هنرمندان بازی، گفت که بسیاری از تصمیمهای تیم هنری تحت تأثیر یک کمیته استودیو بوده است.
توسعه دهنده خاطرنشان می کند که این کمیته تیم توسعه را تحت فشار قرار داده است تا تغییراتی را ایجاد کند که هرگز در نظر گرفته نشده بود. او معتقد است که مافوق به بازخورد تیم هنری اهمیت نداده است.
اکنون هنرمندان استودیو فایروالک می ترسند شغل خود را از دست بدهند. این وضعیت نگران کننده ای است که باعث ایجاد تردید در مدیریت این استودیو می شود.
این نوع مشارکت دقیقاً نشان میدهد که چرا بسیاری از شرکتهایی مانند Sweet Baby Inc. زمانی که توسعهدهندگان آزادی عمل برای تحقق دیدگاههای خود را داشته باشند، میتواند در بهترین حالت خود قرار گیرد و تداخل خارجی اغلب میتواند تجربه کلی را کاهش دهد.
همانطور که قبلا اعلام شده بود، دیروز سرورهای کنکورد رسما تعطیل شدند و فروش این بازی در فروشگاه ها متوقف شد.