استودیو MachineGames که بیشتر به خاطر راه اندازی مجدد سری Wolfenstein شناخته می شود، با بازی اول شخص خود، Indiana Jones and the Great Circle، تجربه ای متفاوت از آنچه در کارهای قبلی خود دیده بودیم، ارائه خواهد کرد. این بازی به جای تمرکز بر روی مراحل تیراندازی، بر مبارزه غوغا تاکید می کند.
مدیر طراحی بازی، جنس اندرسون، در مصاحبه با PC Gamer توضیح داد که The Great Circle هرگز قرار نبود یک شوتر تمام عیار باشد. او گفت:
شخصیت ایندیانا جونز یک تیرانداز نیست، درست است؟ او در درگیری با سلاح گرم شرکت نمی کند. بنابراین، این بازی هرگز نمی تواند تیراندازی باشد و نباید باشد. اما نبرد غوغا برای این کار کاملاً منطقی است.
قابل ذکر است، بخش قابل توجهی از تیم MachineGames روی عنوان استودیو Starbreeze در سال 2004، Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay کار کردند، که یک تیراندازی اول شخص بود که بر روی نبردهای نزدیک متمرکز بود. با این حال، به گفته اندرسون، مبارزه تن به تن در ایندیانا جونز و دایره بزرگ بسیار غیرمنتظره تر است تا طنز این فرنچایز را بهتر منعکس کند. او توضیح داد:
(ایندیانا جونز) مبارز نیست، در شخصیت او نیست، حتی اگر همیشه درگیر درگیری باشد. او یک قهرمان خوش شانس است، چگونه می توانیم آن را در گیم پلی بازآفرینی کنیم؟ چگونه می توانیم این طنز را در بازیکن ایجاد کنیم و آن را منتقل کنیم؟
وی ادامه داد:
حتی در مقایسه با Riddick که سبک متفاوتی از مبارزات نزدیک داشت (مبارزههای Grand Circle)، قطعاً غیرمنتظرهتر است و چیزهای زیادی در محیط مانند قابلمه و تابه وجود دارد که میتوانید آنها را بردارید و دشمنان خود را له کنید.
همانطور که در Gamescom 2024 اعلام شد، Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ 9 دسامبر 2024 برای Xbox Series X/S و PC منتشر خواهد شد. این عنوان از روز انتشار بر روی سرویس Game Pass در دسترس است و در بهار 2025 برای پلی استیشن 5 نیز عرضه خواهد شد.