کسب و کار Xbox اخیراً بر روی خدمات اشتراک و گسترش Game Pass متمرکز شده است. برخلاف رقبای خود، بازار کنسول های سنتی را در اولویت قرار نمی دهد و عناوین اختصاصی خود را با اهداف تجاری متفاوت منتشر می کند.
به تازگی ایکس باکس رسما اعلام کرد که بازی Indiana Jones and The Great Circle بر روی کنسول پلی استیشن منتشر خواهد شد. بسیاری از طرفداران از این اقدام عصبانی شدند اما طرفداران پلی استیشن ابراز خوشحالی کردند. حتی توسعه دهندگان بازی هیجان زده به نظر می رسند.
Eurogamer اخیرا با Axel Torvenius، طراح خلاق بازی، Jens Andersson نیز مصاحبه کرده است. در این مصاحبه اشاره شد که انتشار بازی روی پلی استیشن هیچ جنبه منفی برای استودیوی MachineGames نداشت:
از دیدگاه استودیوی MachineGames، ما بسیار هیجانزده هستیم که سال آینده در پلتفرم پلیاستیشن حضور داشته باشیم.
سازنده به معامله ایکس باکس اشاره ای نکرد و توضیح داد که همیشه می خواست این بازی را روی پلی استیشن منتشر کند. به طور کلی، این یک برد بزرگ برای طرفداران MachineGames و فرنچایز ایندیانا جونز است.
قبلاً دیدیم که کنسول ها چگونه بر فروش عناوین مختلف تأثیر منفی می گذارند. برای مثال می توان به دو بازی Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth اشاره کرد. اگر بازی از ابتدا بر روی PC منتشر شود، از نظر فروش موفق تر به نظر می رسد.
بازی ایندیانا جونز نیز در Game Pass در دسترس خواهد بود تا واقعاً مخاطبان بیشتری را جذب کند. ایکس باکس می تواند عناوین انحصاری خود را با همین رویکرد منتشر کند.
علاوه بر این، هرگز به طور رسمی اعلام نشد که Indiana Jones and the Great Circle بر روی پلی استیشن منتشر نخواهد شد. به گفته فیل اسپنسر، این حرکت یک تصمیم تجاری بود، بنابراین طرفداران باید انتظار اقدامات مشابهی از این شرکت داشته باشند.