در مصاحبه ای با مجله Edge، کارگردان The Veilguard اعتراف کرد که سیستم خلق شخصیت Dragon Age، علیرغم مقیاس آن، فاقد نمایش واقعی تنوع رنگ پوست است، اما The Veilguard چنین نخواهد کرد.
Corianne Busche، کارگردان Dragon Age: The Veilguard، به طرفداران اطمینان داد که در این نسخه، استودیو BioWare یک سیستم کاراکتر جامعتر از جمله تغییرات رنگ پوست و سفارشیسازی بیشتر ارائه میدهد.
برای سالها، بازیکنان مجبور بودند برای حل این مشکل به مدهای ساخته شده از طرفداران اعتماد کنند، زیرا مدلهای اصلی بازی در به تصویر کشیدن شخصیتهای تیرهتر غیرواقعی بودند. اگرچه Dragon Age: Inquisition گزینههای بیشتری نسبت به نسخههای قبلی ارائه میداد، اما تنوع رنگ پوست تیره همچنان محدود بود.
علاوه بر این، عدم تنوع در مدل موی مشکی یکی دیگر از انتقادات رایج این سریال است. با وجود تلاش های قابل توجه توسعه دهندگان، نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که گزینه های موجود هنوز کافی نیستند. مدیران نیز سعی کردند این مشکل را حل کنند، اما محدودیت های فنی مانع از ایجاد تغییرات چشمگیر در بازی شد.
تنوع در طراحی شخصیت یک چالش همیشه حاضر است
BioWare تنها استودیویی نیست که به دلیل ارائه نکردن گزینه های سفارشی سازی کافی برای افراد با رنگ های مختلف پوست مورد انتقاد قرار گرفته است. این مشکل به طور گسترده در صنعت بازی های ویدیویی وجود دارد.
شخصی سازی کاراکتر بخش مهمی از تجربه RPG است و بسیاری از بازیکنان ساعت ها را صرف خلق شخصیت های مورد علاقه خود می کنند. بازیهای RPG با سیستمهای قدرتمند شخصیتسازی میتوانند ساعتها به گیمپلی اضافه کنند، حتی با گرافیکهای قدیمیتر.
توسعهدهندگان باید بدانند که بازیکنان ترجیح میدهند به جای استفاده از ویژگیهای فانتزی مانند شاخ شیطان یا بالهای فرشته، شخصیتهایی بسازند که شبیه آنها باشد. چه کسی نمی خواهد خود را یک اژدها کش یا جادوگر قدرتمند تصور کند؟