اسنپ چت، صاحب اپلیکیشن اسنپ چت، رشد سه ماهه کاربران در ماه آوریل را گزارش کرد که فراتر از انتظار بود، اما این شرکت پس از یک ماه هشدار داد که نمی تواند دستورالعمل درآمد و درآمد قبلی را برآورده کند، که منعکس کننده شرایط بد اقتصادی است.
به گزارش بلومبرگ، یکی دیگر از نگرانی هایی که در صنعت فناوری مشاهده می شود، روند افزایش نرخ بهره در ایالات متحده است که تأثیر منفی بر سهام فناوری داشته است.
رشد کاربر یکی دیگر از مشکلات بزرگ شرکت های رسانه های اجتماعی است که برای جذب مشتریان جدید برای تبلیغات هدفمند در بازار اشباع شده رقابت می کنند. متا در ماه فوریه پس از اعلام توقف رشد کاربران، با بزرگترین کاهش ارزش بازار یک روزه در تاریخ شرکت های ایالات متحده مواجه شد.
ارزش اسنپ که بر درآمد تبلیغات دیجیتال متکی است، 43 درصد کاهش یافت، بزرگترین افت در بحبوحه معاملات روزانه از زمان عرضه عمومی این شرکت به 17 دلار در سال 2017. کاهش سهام ارزش بازار 16 میلیارد دلاری اسنپ را کاهش داد و بر کاهش همتایان خود افزود. به عنوان متا پلتفرم (شرکت مادر فیس بوک)، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، توییتر و پینترست.
اسنپ و پلتفرم هایی مانند فیس بوک و گوگل در شرایط سخت کنونی برای کسب دلار تبلیغاتی با هم رقابت می کنند. افزایش تورم بر کسبوکارها و هزینههای مصرفکننده فشار وارد کرده است و تغییرات اخیر در تنظیمات حریم خصوصی، مانند محدودیتهای ردیابی در سیستم اپل، فعالیت تبلیغاتی را که در دوران همهگیری رونق داشته است، کند کرده است.
این خبر باعث فروش گسترده در تبلیغات و فناوری تبلیغات شد. Record Desk 19٪، Phobo TV 7٪، Magnet 13٪، Rocco 14٪، Visio Holding 10٪، OmniCom 8.4٪ و Live Ramp Holdings 8٪ کاهش یافت.
تحلیلگران وال استریت با رونالد جوزی، تحلیلگر بانک انگلستان موافقند که کاهش اخیر قیمت سهام رسانه های اجتماعی به کاهش سرعت نتایج تبلیغات اینترنتی اشاره دارد، اما پلتفرم هایی مانند توییتر، یوتیوب و پینترست بیشتر از تبلیغات برند تأثیرگذار هستند.
پس از آنکه اسنپ نسبت به کاهش سود هشدار داد، رسانه های اجتماعی بیش از 135 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات