بیش از 36 نفر در Humble Games اخراج شده اند، اما هیئت مدیره اصرار دارد که این اخراج نیست، بلکه صرفاً بازسازی استودیو است.
Humble Games، یک شرکت تابعه از بخش انتشارات بازی در کالیفرنیا Humble Bundle، در سال 2017 توسط Ziff Davis از طریق شرکت تابعه آن IGN Entertainment خریداری شد. طبق گفته شرکت مادر، از سال 2019، این استودیو بیش از 20 عنوان از جمله Forager، Wizard of Legend و TemTem منتشر کرده است.
با وجود اخراج اکثر کارکنان خود، Humble Games در بیانیه ای اعلام کرد که در حال تغییر ساختار عملیاتی خود است، اما شرکت درهای خود را نمی بندد. متن بیانیه هیئت مدیره به شرح زیر است:
در این دوران سخت اقتصادی برای انتشار بازی های مستقل، Humble Games تصمیم دشوار اما ضروری برای بازسازی و بازسازی را گرفته است.
این تصمیم ساده گرفته نشد و نیاز به تفکر و بررسی زیادی در تلاش برای تضمین ثبات و پشتیبانی از توسعه دهندگان و پروژه های در حال انجام ما داشت. علاوه بر این، تغییر در ساختار Humble Games هیچ تاثیر منفی بر پروژه های آینده این استودیو نخواهد داشت.
ما تأثیر عمیقی که این تصمیم بر اعضای ارزشمند تیم ما در Humble Games داشته است را میشناسیم و عمیقاً با همه افراد آسیب دیده همدردی میکنیم.
تلاش های تیم ما همیشه در سطح جهانی بوده و بسیار مورد قدردانی قرار گرفته است. این تیم باتجربه از زمانی که انتشار بازی های خود را در سال 2017 آغاز کردیم به ما کمک می کند و از زحمات همه آنها تشکر می کنیم.
ما همچنین تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این فرآیند خاتمه را برای افراد آسیب دیده و اعضای سابق تیممان آسان تر کنیم.
حمایت و همدردی شما در این دوران سخت عمیقا قابل قدردانی است و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.
البته بدانید که بیانیه Humble Games تنها بخشی از این داستان است. زیرا افرادی که اخراج می شوند معتقدند که این چیزی بیش از یک تغییر ساختاری است که هیئت مدیره بر آن اصرار دارد.
به عنوان مثال، منشی بخش QA (بخشی که به اطمینان از کیفیت بازی قبل از انتشار آن اختصاص دارد) در توییت زیر اخراج خود و همچنین تیمش را از استودیوی Humble Games اعلام کرد.
به طور خلاصه، امیلی کیفر اعتراض شدید خود را به موج اخراجهای گسترده در سالهای اخیر، به روند اخیر شرکتها و سرمایهگذاران صنعت بازی مبنی بر اینکه کارکنان را صرفاً ماشینهای چاپ پول میدانند و در نهایت به شرایط بد کاری ابراز کرد. او همچنین از استودیوهای دیگر خواست که برای استخدام او و دیگر همکاران اخراجی اش عجله کنند.
بر کسی پوشیده نیست: در سالهای اخیر، صنعت بازیهای ویدیویی دچار نوعی رکود شده است که نشانههای آن در تعطیلی استودیوهای مختلف یا اخراجهای گسترده در بسیاری از شرکتها و استودیوهای کوچک و بزرگ خود را نشان میدهد.
افرادی مانند امیلی کیفر، قربانیان این حادثه، به سرمایه گذارانی اشاره کرده اند که به جای تمرکز بر ساخت یک بازی خوب و داشتن تیم بازی سازی حرفه ای، تنها به اعداد سود و زیان توجه می کنند.