برخی از تحلیلگران معتقدند که افزودن تبلیغات به Game Pass و بازی های ویدیویی در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.
سرویس Game Pass اخیرا دستخوش تغییراتی شده و قیمت اشتراک آن افزایش یافته است. در واقع ایکس باکس با افزودن بازی های Call of Duty قصد دارد تا درآمد خود را از این سرویس به حداکثر برساند.
به نظر می رسد این دلیل بزرگی برای قیمت های جدید و حذف عرضه بازی ها در اولین روز از سطح پایه سرویس Game Pass باشد. با توجه به اینکه بازی های Day One اکنون به سطح Ultimate محدود شده اند، برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت اشتراک این سرویس افزایش خواهد یافت. آنها همچنین معتقدند که Xbox در آینده تبلیغاتی را به این سرویس اضافه خواهد کرد.
IGN Media در مورد آنچه که تحلیلگران در مورد افزایش قیمت Game Pass فکر می کنند و آنچه Xbox می تواند برای بهبود بیشتر درآمد خود انجام دهد بحث کرد. برخی تحلیلگران معتقدند این افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است و افزایش قیمت در راه است.
بنابراین به نظر می رسد طرفداران باید برای افزایش قیمت دیگری آماده شوند. با این حال، تحلیلگر دیگری گفت که باید کارهای بیشتری انجام شود. او می گوید که به زودی تبلیغات به سرویس Game Pass اضافه می شود و این ممکن است طرفداران را خوشحال نکند.
به گفته Joost Van Dreunen، این تبلیغات به تدریج در سراسر سرویس پخش می شود و در نهایت به امری عادی تبدیل می شود. این تحلیلگر معتقد است که تبلیغات در نهایت در بازی های ویدیویی نیز ظاهر می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این رویکرد، تبلیغات می توانند در صفحات فرود نیز اجرا شوند و مایکروسافت تبلیغات پیشرفته تری را دنبال خواهد کرد.
پیش از این، Capcom تبلیغات را در Street Fighter 5 آزمایش کرد. در واقع، اجرای آن آینده ای را نشان داد که در آن ناشران می توانند از تبلیغات درون بازی بهره ببرند. این در حالی است که EA قبلاً به استفاده از تبلیغات برای به حداکثر رساندن درآمد بازی ابراز علاقه کرده بود.