به گفته کن لوین، Bioshock تقریباً در آستانه لغو شدن بود، زیرا او مطمئن نبود که بازی فروش خوبی داشته باشد.
فرنچایز Bioshock تقریباً دو دهه از عمر آن می گذرد و یکی از مهمترین مجوزها در صنعت بازی های ویدیویی است. نسخه اول این مجموعه به دلیل داستان و فضای منحصر به فردش بسیار موفق بود. با این حال، در ابتدا همه چیز خوب پیش نرفت. به گفته لوین، بازی اول قبل از اینکه به واقعیت تبدیل شود در آستانه لغو بود.
کن لوین، خالق سری Bioshock، می گوید که این فرنچایز از ابتدا با چالش های مختلفی از نظر بودجه و انتظارات فروش مواجه بود. در واقع این بازی یک پروژه پر ریسک محسوب می شد که تیم در ساخت آن مردد بود.
به گفته GamesRadar، بسیاری از توسعهدهندگان اصلی گلن به دلیل علاقهشان به System Shock 2 کلاسیک به کن لوین پیوستند. با این حال، لوین در ابتدا ایده Bioshock را کنار گذاشت زیرا معتقد بود این نوع بازیها معمولاً فروش خوبی ندارند.
جالب اینجاست که حتی نمونه اولیه ساخته شده توسط Irrational Games توسط اکثر ناشران رد شد. با این حال، این طرح بعداً به خبرنگارانی ارائه شد که این ایده را دوست داشتند و لوین چندین تماس برای اجرای این ایده دریافت کرد.
در نهایت، شرکت Take-Two حقوق انتشار این بازی را به دست آورد و متعاقبا استودیوی Irrational Games را خریداری کرد. سریال Bioshock که زمانی در آستانه انصراف قرار داشت، عملکرد بسیار خوبی داشت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.
بازی جدید Bioshock توسط Cloud Chamber بدون Ken Levine در حال ساخت است. لوین در حال حاضر روی ساخت Judas کار می کند که انتظار می رود در سال 2025 منتشر شود.