علیرغم انتقادها، پلی استیشن همچنان برای عناوین رایانه شخصی خود نیاز به ورود به حساب کاربری PSN دارد. این نیاز برای عملکرد بهتر در بازی متقابل نشان داده شده است، اما برای برخی از عناوین تک نفره توجیه پذیر به نظر نمی رسد.
پلی استیشن ابتدا الزامی برای اتصال یک حساب PSN به رایانه شخصی با Helldivers 2 ارائه کرد، اما به دلیل واکنش شدید طرفداران چاره ای جز عقب نشینی نداشت. با این حال، همین الزام برای نسخه رایانه شخصی بازی محبوب Ghost of Tsushima و همچنین تمام عناوین بعدی پلی استیشن که بر روی رایانه شخصی عرضه می شوند اعمال خواهد شد.
علیرغم انتقادها، Concord شوتر جدید PlayStation همچنان به یک حساب PSN در Steam و Epic Store نیاز دارد. جالب اینجاست که سازندگان این بازی حتی از این تصمیم دفاع کردند. آنها ادعا می کنند که حساب های کاربری PSN به آنها کمک می کند تا ویژگی هایی مانند بازی متقابل و متقابل را اجرا کنند.
این نیاز به این معنی است که شما باید یک حساب PSN در رایانه خود ایجاد کنید. علاوه بر این، بازیهای مناطقی که فروشگاه پلیاستیشن رسماً در آنجا فعال نیست، حذف میشود.
Jon Weisnewski، طراح اصلی بازی، در مصاحبه ای با Eurogamer گفت که این الزام بازیکنان PC و PlayStation را به هم نزدیکتر می کند. او می گوید این یک لایه حیاتی برای فعال کردن بازی متقابل است.
اگرچه این موضوع مستقیماً توسط پلی استیشن بیان نشده است، اما رویکرد این ناشر بازی را برجسته می کند و به نظر می رسد این سؤال در آینده به یک استاندارد تبدیل شود.
این الزام ممکن است برای بازیهای آنلاین و سرویسگرا قابل توجیه باشد. اما از سوی دیگر، برای عناوین تک نفره ای مانند God of War Ragnarok چندان منطقی نیست.
با توجه به اینکه مخاطبان زیادی منتظر عناوین پلی استیشن بیشتر برای رایانه شخصی هستند، این حرکت پلی استیشن می تواند پایگاه اجتماعی آنها را محدود کند. در حالی که بحث cross-play برای Concord منطقی است، نمی توان همین را برای سایر عناوین رایانه شخصی گفت.
با این حال، به نظر می رسد که تصمیم پلی استیشن نهایی است. الزامات PSN همچنان وجود خواهد داشت و گیمرهای رایانه شخصی در مناطق پشتیبانی نشده گزینه های عملاً محدودی خواهند داشت. در گذشته دسترسی به عناوین سونی برای این بازیکنان آسان بود که در نهایت منجر به موفقیت اولیه سونی شد، اما اکنون اوضاع فرق کرده است.