هیدتاکا میازاکی، مدیر استودیوی FromSoftware در مصاحبه ای در مورد سختی Elden Ring گفت که او به ندرت با عناوین آن آزمایش می کند و در هنگام بازی از همه امکانات موجود برای جبران کمبود مهارت خود استفاده می کند.
میازاکی در مصاحبه ای با گاردین پیش از انتشار بسته الحاقی Shadow of the Erdtree گفت:
در طول توسعه یک بازی من به طور فعال آن را بازی می کنم و تا حد امکان زمان زیادی را صرف آن می کنم، اما پس از انتشار نمی خواهم آن را تجربه کنم زیرا می دانم چیزهایی را پیدا خواهم کرد که فکر می کنم نباید آنها را اجرا می کردم یا مسائلی که اکنون می خواهم برطرف کنم.
میازاکی در ادامه توضیح داد که تجربهاش با بازیهای پس از انتشار FromSoftware او را درمانده کرده است، اما او تمام داستان Elden Ring را در آمادهسازی Shadow of the Erdtree کامل کرد. او گفت:
میخواهم با این شروع کنم که در بازیهای ویدیویی بسیار بد هستم، بنابراین رویکرد یا سبک بازی من این بود که از هر چیزی که در اختیارم بود استفاده کنم. تمام کمک ها، کمک های کوچکی که بازی ارائه می دهد و همچنین تمام دانشی که من به عنوان یک توسعه دهنده بازی دارم. آزادی و دنیای باز الدن رینگ موانع ورود بازیکنان را کاهش داد و من به عنوان یک بازیکن بیش از هرکسی از آن بهره بردم.
قبل از انتشار Shadow of the Erdtree، میازاکی به صراحت اعلام کرد که هیچ مشکلی با طرفداران استفاده از راهنماها و مدهای غیررسمی برای تسهیل بازیهای بسیار دشوار FromSoftware ندارد.
این دشواری مداوم منجر به ایجاد چندین حالت برای تسهیل محتوای جدید و انتشار یک بهروزرسانی رسمی شده است که سیستم ارتقاء بازی را اصلاح میکند حتی بالاتر. اخیراً، یک بازیکن با استعداد، کل بسته الحاقی را بدون یک بار بالا رفتن تکمیل کرد.