یک بازی ساز کهنه کار توضیح می دهد که چگونه انتظارات و خواسته های طرفداران روند توسعه بازی را طولانی تر کرده است.
عناوین AAA اکنون به جایی رسیده اند که اکثر توسعه دهندگان قادر به انتشار بیش از دو عنوان اصلی در هر نسل نیستند. این باعث ناراحتی برخی از طرفداران شد، اما بیشتر طرفداران توسعه دهندگان را با انتظارات خود به چالش کشیدند.
توسعهدهندهای که روی عناوینی مانند Baldur's Gate 2 کار میکرد اخیراً به این مشکل پرداخت. او توضیح داد که تقاضای طرفداران برای بازی هایی با تصاویر واقعی یکی از دلایلی است که توسعه دهندگان مجبورند سال ها برای هر بازی جدید AAA وقت بگذارند.
Mark Darrah، یکی از توسعه دهندگان کهنه کار در صنعت بازی های ویدیویی که روی عناوین Dragon Age 2، Dragon Age Inquisition و Baldur's Gate 2 کار کرده است، به موضوع روند طولانی توسعه بازی های AAA پرداخت. او توضیح داد که بیشتر توسعه دهندگان به دنبال سبک های هنری واقع گرایانه، جزئیات بالا و سفارشی سازی شدید هستند.
برای دستیابی به چنین اهدافی، توسعه بازی به زمان بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارد. مارک دارا توضیح می دهد که چگونه توسعه دهندگان توجه ویژه ای به عناصر کوچک مانند حرکت مو دارند. این در گذشته مشکل بزرگی نبود، زیرا توسعه دهندگان بر روی کلاه های مو به عنوان ساده ترین راه حل تکیه می کردند.
او ادامه داد که وقتی توسعهدهندگان سعی میکنند از همان داراییها برای ساخت دنبالهها استفاده مجدد کنند، معمولاً با واکنش بازیکنان روبرو میشوند. با این حال، زمانی که بازیها به داراییها و منابع کاملاً جدید متکی هستند، روند توسعه آنها میتواند زمان زیادی طول بکشد.
بر کسی پوشیده نیست که بازی های AAA به دلیل مقیاس بزرگ، بودجه بالا و دلایل دیگر به سمت آینده نگران کننده ای پیش می روند و باید منتظر ماند و دید که آیا این روند تغییر می کند یا خیر.