به نظر می رسد که همه در دنیای بازی با نظر اخیر نیل دراکمن در مورد استفاده از هوش مصنوعی در داستان سرایی عنوان موافق نیستند.
توسعه دهندگان بازی به نیل دراکمن کارگردان The Last of Us که اخیرا گفته بود هوش مصنوعی روایت بازی ها را تغییر خواهد داد، پاسخ داده اند. استفاده از هوش مصنوعی، چه در ساخت بازی و چه در صداگذاری (یا غیره)، بسیار بحث برانگیز تلقی می شود.
همیشه یک بحث اخلاقی در مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود داشته است. هوش مصنوعی تمام اطلاعات خود را از دادههای موجود میگیرد و استفاده از آن میتواند منجر به سرقت ادبی، جایگزینی کار انسانی یا بیارزش کردن کار خوب یک تیم شود.
با در نظر گرفتن تمامی این حقایق، گفته نیل دراکمن در مورد استفاده از هوش مصنوعی و حذف مرزها در روایت بازی مورد تایید سازندگان نیست. اگرچه او تا حدودی از مسائل اخلاقی پیرامون استفاده از هوش مصنوعی آگاه بود، اما معتقد بود که استفاده از آن هزینههای تولید را کاهش میدهد و به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا مرزهای داستانگویی بازی را پشت سر بگذارند شخصیت ها.
دیوید گیدر، طراح محیط عصر اژدها، پیامی را در مورد نظر دراکمن در توییتر به اشتراک گذاشت:
اگر مصاحبه را بخوانید متوجه می شوید که منظور از روایت فقط کارگردانی است. به نظر می رسد تنها مانعی که مانع از پیشی گرفتن هوش مصنوعی از نویسندگان Naughty Dog می شود، توانایی ارائه جهت دقیق است. البته اگر برخی مسائل اخلاقی را کنار بگذاریم.
او فلسفه همکاری را نادیده می گیرد. همه کسانی که زیر نظر کارگردان کار می کنند، وارد صنعت بازی نمی شوند تا حقوق کمتری بگیرند و کار کنند. آنها در دل قصه گو هستند و عاشق بازی هستند. آنها به سادگی گزینه ای نیستند که در مواجهه با هوش مصنوعی کنار گذاشته شوند.
وی همچنین ادامه داد:
باید اضافه کنم که دراکمن شایسته ستایش است. جهتگیری و دید خوب برای خلق یک بازی ضروری است.
نسا کانن، نویسنده مستقل بازی و طراح روایت که در حال حاضر تیم نویسندگی Star Trucker را رهبری می کند، نگرانی هایی در مورد کیفیت محتوای داستانی تولید شده توسط هوش مصنوعی دارد. او از دراکمن می خواهد ویدیویی منتشر کند که در آن مرزهای داستان سرایی را با استفاده از هوش مصنوعی جابجا می کند. به گفته وی، محتوای تولید شده توسط GhatGPT که با اختلاط بخشی از کتاب های کلیشه ای و آثار دیگر شکل گرفته است، هرگز انقلابی ایجاد نخواهد کرد.