در هنگام ایجاد دفتر و میز یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه ویژه ای شود مبلمان اداری است. انتخاب مناسب مبلمان و چیدمان صحیح آن باعث افزایش بهره وری کارکنان اداری و همچنین افزایش جذب مشتری می شود. اگر قصد راه اندازی دفتر یا دفتر دارید، ممکن است بپرسید نکات مهم در خرید مبلمان اداری چیست؟ در این مقاله شما را با مهم ترین نکاتی که در خرید مبلمان اداری باید به آن توجه کنید آشنا می کنیم تا با دانستن آنها بهترین انتخاب را داشته باشید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
12 نکته مهم که هنگام خرید مبلمان اداری باید بدانید!
برای داشتن یک دفتر کار زیبا، الهام بخش و راحت، انتخاب مبلمان اداری بسیار مهم است. مبلمان اداری شامل کلیه تجهیزات مورد استفاده در محیط اداری می باشد. عوامل مختلفی در هنگام خرید مبلمان اداری مهم هستند که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. در این قسمت به توضیح کامل این عوامل مهم پرداخته ایم که شامل موارد زیر می باشد.
نیازها را شناسایی کنید
قبل از انتخاب و خرید مبلمان اداری، عوامل مختلفی مانند تعداد کارمندان، ماهیت کار انجام شده و اندازه فضای اداری را بررسی کنید و به درک درستی از نیازهای خود برسید تا مبلمانی که انتخاب می کنید مطابق با شما باشد. نیاز دارد.
فهرستی از الزامات تهیه کنید
لیستی از تعداد مبلمان و تجهیزات مورد نیاز خود تهیه کنید و بر اساس آن خریداری کنید. این کار از فراموشی جلوگیری می کند و شما خرید میز یا صندلی برای همه کارمندان را به یاد خواهید آورد.
توجه به محیط کار
صندلی های اداری باید راحت باشند تا هنگام نشستن و انجام کار، بدن افراد در وضعیت مناسبی قرار گیرد. صندلی راحت قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و پشتی را به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین می توان به سایر عملکردهای قابل تنظیم صندلی اداری مانند تنظیم دسته، تنظیم شیب پشت و … اشاره کرد. همه اینها باعث افزایش راحتی کارکنان و افزایش راندمان کاری می شود.
کیفیت بالا
مهمترین مسئله در خرید مبلمان اداری کیفیت است. خرید خود را از برندها و تولیدکنندگان معتبر انجام دهید زیرا آنها مهارت کافی در تولید مبلمان اداری دارند و از مواد درجه یک استفاده می کنند. خرید مبلمان با کیفیت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود زیرا در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم است و در کوتاه مدت نیازی به تعمیر نخواهد داشت و سال ها به شما خدمت خواهد کرد.
فضای نگهداری مبلمان اداری
مبلمان اداری خریداری شده باید فضای کافی برای نگهداری پرونده ها، اسناد و لوازم مورد نیاز کارمندان را داشته باشد تا بتوانند به سرعت اسناد مورد نیاز خود و تجهیزات خود را جستجو و پیدا کنند. این مشکل باعث افزایش بهره وری و کارایی کارکنان خواهد شد. از میزهای کشو، کمد فایل با ظرفیت بالا، قفسه ها و … به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده می شود.
چند کاره
برخی از مبلمان اداری چند منظوره هستند، به این معنی که بسته به نیاز خود می توانید از آنها به روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از میزها به گونه ای طراحی شده اند که می توان از آنها به عنوان میز اداری و همچنین دفتر اداری استفاده کرد. یا مثلاً چند میز کارمندی وجود دارد که می توان آنها را به هم متصل کرد تا یک میز کنفرانس را تشکیل دهد.
قیمت مبلمان اداری
قیمت مبلمان اداری بستگی به متریال به کار رفته در آن، نوع طرح و برند سازنده دارد و مسلما هر چه قیمت مبلمان اداری بالاتر باشد، راحتی و کیفیت آن بیشتر می شود. سعی کنید در بودجه کافی برای خرید مبلمان اداری با کیفیت صرفه جویی کنید تا مجبور نباشید دوباره برای خرید مبلمان جدید هزینه کنید. از طرفی مبلمان زیبا و باکیفیت تاثیر مثبتی بر روحیه کارکنان و مشتریان دارد.
انتخاب مبلمان اداری با توجه به فعالیت شرکت
نوع فعالیت شرکت نیز در انتخاب مبلمان اداری دخیل است. مثلا اگر محل کار دفتر برنامه نویسی است باید از مبلمان به سبک مدرن استفاده کنید یا برای دفتری با دکور کلاسیک مبلمان اداری با پارچه های چرمی یا تیره مناسب است. از انواع سبک ها در طراحی داخلی اداری می توان به سبک های کلاسیک، مینیمال، مدرن و … اشاره کرد. مبلمان اداری باید متناسب با نوع دکوراسیون اداری باشد.
روانشناسی رنگ
هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری باید روانشناسی رنگ ها را بدانید زیرا تاثیر مستقیمی بر روحیه و روحیه افراد دارند. باید دقت کنید که رنگ مبلمان اداری با توجه به نیاز و محیط فضای کار انتخاب شود تا با مخاطبان محیط کار و موقعیت آن ها سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز باعث ایجاد انرژی و اشتیاق می شود، رنگ سبز باعث ایجاد حس تازگی و آبی معمولا مستقیماً با اعتماد به نفس و آرامش مرتبط است.
مناسب برای فضای کار
مبلمان اداری در سبک ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند و اگر فضای اداری شما کوچک است مبلمان و نیم ست های چند منظوره را انتخاب کنید. مبلمان اداری L شکل نیز برای فضاهای کوچک و غیررسمی انتخاب مناسبی است. برای فضاهای بزرگتر نیز می توانید از ست مبلمان کامل استفاده کنید.
هنگام خرید از فروشگاه به فاکتورهای مهم توجه کنید
اگر قصد خرید از فروشگاه های سطح شهر را دارید حتما محصولات را تست و مشاهده کنید در خرید اینترنتی مبلمان اداری می توانید کارهای مختلفی مانند مشاهده عکس و فیلم محصولات، بررسی مشخصات فنی، مقایسه قیمت ها، مطالعه انجام دهید. بررسی و رتبه بندی محصول و بررسی شرایط و ضوابط بازگرداندن و مبادله محصولات. همچنین خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.
گارانتی و خدمات پس از فروش
گارانتی شامل شرایط مختلفی از جمله نحوه تعمیر یا تعویض محصول، مدت زمان گارانتی محصول، پوشش انواع آسیب ها و محدودیت ها و شرایط استفاده نیز در گارانتی ذکر شده است. اطمینان حاصل کنید که شرایط گارانتی را بخوانید تا از انتظارات و نیازهای شما فراتر نرود.
خلاصه مطالب
یکی از مهم ترین اجزای یک دفتر یا شرکت مبلمان اداری است به همین دلیل قبل از انتخاب مبلمان اداری باید نکات مهم را بدانید. از جمله این نکات می توان به راحتی، ارگونومی، استفاده متعدد، کیفیت، قابلیت های قابل تنظیم، هماهنگی مبلمان اداری با دکوراسیون و سبک اداری، خرید از مرکز و فروشگاه های معتبر و … اشاره کرد که در این مقاله تمامی این نکات را بررسی کرده ایم. . خرید مبلمان اداری بی کیفیت و بسیار ارزان هزینه های شما را افزایش می دهد، بنابراین مطمئن شوید که خرید محصولات باکیفیت را در اولویت قرار دهید.
سوالات متداول:
- 1- بهترین برندهای مبلمان اداری کدامند؟ از بهترین برندها در زمینه تولید مبلمان اداری می توان به برندهایی مانند نظری، نلبر، پارچین و داتیس اشاره کرد.
- 2- برای حفظ مبلمان اداری و جلوگیری از آسیب دیدن آن چه باید کرد؟ مبلمان اداری را در مکان های باز و مرطوب و در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید و به صورت دوره ای آن را بررسی کنید و در صورت خرابی یا قدیمی بودن محصول در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید تا آسیب بیشتری به آن وارد نشود.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/05/24/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
تحریریه ICTNN شبکه خبری