شرکت لهستانی CD Projekt Red بار دیگر تاکید کرده است که از پرداخت درون برنامه ای در بازی های تک نفره خود استفاده نخواهد کرد.

پرداخت های درون برنامه ای امروزه در برخی از بازی ها به یک واقعیت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. افزایش هزینه ساخت بازی ها و دلایل دیگر برخی از توسعه دهندگان را وادار به استفاده از پرداخت درون برنامه ای حتی در بازی های تک نفره خود، مانند Dragon's Dogma 2 کرده است. عنوانی که اگرچه مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، اما به دلیل انتقادات زیادی از سوی بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفت. از جمله پرداخت های درون بازی پس از راه اندازی. با این حال، برخی از توسعه دهندگان در صنعت بازی، استفاده از چنین استراتژی را فایده ای نمی بینند.
CD Projekt Red، خالق سری The Witcher و Cyberpunk 2077، برای سالها سیاست عدم استفاده از پرداختهای درونبرنامهای را دارد و میگوید این پرداختها نباید در هیچ بازی طراحی شده به عنوان یک تجربه تک نفره گنجانده شوند.
طی یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایه گذاران، از مدیر مالی CD Projekt Red در مورد امکان پرداخت درون برنامه ای در بازی های آینده این شرکت سوال شد. او بار دیگر تاکید کرد که توسعه دهنده برنامه ای برای گنجاندن پرداخت درون برنامه ای در عناوین تک نفره خود ندارد. با این حال، او اضافه کرد که کسب درآمد در بازی چیزی است که استودیو احتمالاً برای تجربه چند نفره در نظر خواهد گرفت.
آقای پیوتر نیلوبوویچ گفت:
در مورد بازی های تک نفره باید بگویم که جایی برای پرداخت درون برنامه ای نمی بینیم، اما بعید نمی دانیم که در آینده از آن برای پروژه های چند نفره استفاده کنیم.