Hideaki Itsuno، تهیه کننده Dragon's Dogma 2 اشاره می کند که تاکید بسیار بیشتری بر تراکم محیط نسبت به اندازه نقشه وجود دارد.

Dragon's Dogma 2 یک بازی بزرگ است. Capcom در مورد اندازه دنیای بازی چهار برابر بزرگتر از نسخه اول و همچنین حجم عظیمی از محتوای جانبی در بازی صحبت کرده است که برخی از بازیکنان ممکن است از آن غافل شوند. با این حال، در مصاحبه ای با Automaton-Media، کارگردان بازی Hideaki Itsuna اظهار داشت که اندازه دنیای بازی در واقع می تواند بسیار بزرگتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود باشد. هیداکی ایتسونا گفت:
نقشه Dragon's Dogma 2 همچنان چهار برابر بزرگتر از نسخه قبلی است. اما ما هنوز آن را دقیقاً اندازه گیری نکرده ایم و تیم سازنده معتقد است که بسیار بزرگتر از عنوان قبلی خواهد بود. تعداد شهرها نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. دو کشور بزرگ با سکونتگاه های مختلف در بازی وجود دارد، اما به جای اندازه نقشه، تاکید بسیار بیشتری بر تراکم آن داریم. ما تنظیمات متعددی را در نقشه انجام داده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که زمان صرف شده برای حرکت در محیط بازی به حداقل می رسد.
در همین راستا، یوشیاکی هیرابایاشی، تهیهکننده محصول، این بازی را یک بازی تجربهمحور و نه یک اثر داستان محور توصیف کرد:
محیط بازی نه تنها وسیع و بی هدف است. بلکه به گونه ای طراحی شده است که با هر دقیقه کاوش تجربه لذت بخشی را به شما ارائه دهد. ما به تراکم نقشه از نظر محتوا اعتماد داریم، نه اندازه آن.
Dragon's Dogma 2 در 22 مارس 2024 (3 آوریل 1403) برای Xbox Series X/S، PS5 و PC منتشر خواهد شد. با وجود تاکید بر تجربه به جای داستان، خط داستانی اصلی به اندازه نسخه اول طولانی است و بیش از 1000 شخصیت را شامل می شود. علاوه بر این، این محصول می تواند به طور همزمان سه باس را روی صفحه نمایش دهد. بنابراین فرار از آنها همیشه بهترین گزینه نیست. در حال حاضر، یک بخش ایجاد کاراکتر رایگان در دسترس است که به بازیکنان اجازه میدهد تا قبل از انتشار بازی، شخصیت اصلی (Arisen) و پیاده اصلی (Main Pawn) خود را شخصیسازی کنند.
