پس از برادران وارنر، EA همچنین به این سوال پرداخت که آیا عناوین خدمات محور در آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت.

نقاط قوت
- EA مدتی است که روی بازی های سرویس گرا تمرکز کرده است.
- این استودیو قصد دارد بیشتر روی بازی های سرویس گرا با جهان های باز بزرگ تمرکز کند.
- این شرکت معتقد است که بازار آینده به سمت اوراق بهادار خدمات محور حرکت خواهد کرد. زیرا تراکنش های خرد بسیار سودآور هستند.
EA اخیراً تعداد زیادی از کارمندان خود را به دلیل چالشهای موجود در صنعت بازیهای ویدیویی اخراج کرده است. بسیاری از شرکت ها نیز از همین الگو پیروی کردند که منجر به لغو عناوین مختلف شد. از جمله بازی مورد انتظار ماندالوریان. به نظر می رسد که EA اهداف خود را برای آینده روشن کرده است. ناشر بازی های سرویس گرا خود را دو برابر خواهد کرد.

مشاغل خدمات محور بارها و بارها شکست خورده اند و Suicide Squad آخرین نمونه بود. اما ناشران آماده عقب نشینی نیستند. منطق EA این است که گیمرها بیشتر از سایر ژانرها به سمت بازی های مبتنی بر خدمات گرایش دارند. اکنون هدف آنها تمرکز بیشتر بر روی ایجاد بازی هایی با مدل خدمات آنلاین، جوامع عظیم و جهان های باز بزرگ است.
ما شاهد یک تغییر سریع در جهت گیری بازیکن به سمت بازی های سرویس گرا با جهان های بزرگ و جوامع عظیم هستیم.
به گفته EA، این چیزی است که بازیکنان می خواهند. بنابراین ناشر بر روی ارضای درخواست ها و گوش دادن به طرفداران خود تمرکز خواهد کرد. EA سهم قابل توجهی از این بازار دارد. با IP های مختلف مانند Apex Legends، FIFA، Battlefield 2042 و بسیاری دیگر که شامل بسیاری از خدمات آنلاین می شود. به خصوص Apex Legends که یکی از بزرگترین بازی های بتل رویال در بازار امروز است. با این حال، توضیح EA برای عناوینی مانند Destiny 2 و Genshin Impact مناسب تر است. هر دو بازی علاوه بر به روز رسانی مداوم، بر محتوای روایی و جهان های بزرگ تأکید دارند.

EA بیان می کند که نیازهای بازیکن ممکن است در طول زمان تغییر کند. بنابراین هنوز گزینه های دیگری روی میز وجود دارد. البته، با وجود محبوبیت تراکنش های کوچک در بازی های AAA، تصمیم ناشر آنقدرها هم تعجب آور نیست. با این حال، طرفداران چندان مشتاق تراکنشهای خرد نیستند. با قیمت بازیهایی که اکنون 70 دلار قیمت دارند، یافتن وسایل گران قیمت به طور فزایندهای دشوار میشود و طرفداران اغلب از چنین تاکتیکهایی ابراز نارضایتی میکنند.
خوشبختانه EA بازی های تک نفره نیز می سازد. سری Star Wars Jedi از استودیوی Respawn Entertainment نسخه سوم خود را دریافت خواهد کرد. در حالی که استودیو BioWare روی عناوین Mass Effect و Dragon Age کار می کند. به نظر می رسد ناشر بریتانیایی به طور کامل از تجربه های انفرادی دوری نمی کند. اگر چه موفقیت یک عنوان خدمات محور تر، مطمئناً می تواند نظر آنها را به این سمت تغییر دهد.
