به نظر می رسد با وجود شک و تردید بسیاری از گیمرها نسبت به کنسول دستی جدید سونی، فروش پورتال پلی استیشن فراتر از انتظارات این شرکت است.
خانم هیرومی واکای، معاون مدیریت محصولات پلی استیشن در مصاحبه ای جدید با رسانه گیم فایل، در مورد پورتال پلی استیشن صحبت کرد که با وجود شروع فروش، هنوز بسیاری از گیمرها در تعجب هستند که چرا این پورتال ساخته شده است.
به نظر می رسد که این مصاحبه حاوی اطلاعات رسمی پورتال پلی استیشن است. این موضوع همچنین دیدگاه سونی در مورد میزان موفقیت این دستگاه و فرآیند فکری پشت آن را برای کاربران واضح تر می کند.
اولاً و از نظر فروش، Wakai بدون اشاره به ارقام دقیق اعتراف می کند که موفقیت قابل توجه پورتال پلی استیشن از نظر فروش (که از قضا همچنان ادامه دارد)، تصمیم گیرندگان درگیر را به شدت شگفت زده کرده است. در توسعه و راه اندازی این کنسول قابل حمل. بوده است :
اگرچه در حال حاضر آمار مشخصی برای فروش کنسول نداریم، اما می توان گفت که تقاضا برای پورتال پلی استیشن فراتر از انتظارات ما بوده است.
وقتی صحبت از منطق و دلیل وجود این کنسول دستی می شود، پاسخ روشنی از Wakai شنیده می شود. پاسخی که شاید طرفدارانی را که هنوز از ساخت این کنسول قابل حمل به جای PS Vita 2 سردرگم و آزرده خاطر هستند قانع نکند.او در این مورد نظر می دهد و می گوید:
ایده اصلی پشت دستگاه PlayStation Portal Remote Play از هدف ما برای ارائه تجربه بازی با کیفیت بالاتر برای گیمرهای کنسول متولد شد.
اگرچه او در ابتدای توضیح خود به این موضوع اشاره کرد، اما Wakai تصریح می کند که پلی استیشن هرگز برای دستیابی به این هدف به ایجاد دستگاه قابل حملی مانند PlayStation Portable یا PS Vita فکر نکرده است.
اولین بحث در مورد این محصول با این ایده شروع شد که چگونه می توان تجربه بازی با کنسول PS5 را بدون راه اندازی دستگاه قابل حمل جداگانه گسترش داد.
خانم Wakai در ادامه توضیحات خود تاکید می کند که یکی دیگر از عناصر مهم تصمیم گیری منطقی برای ایجاد پورتال، عدم نیاز به درخواست اضافی از سوی سازندگان بازی برای عملکرد آن بوده است.
از سوی دیگر، ما نمیخواستیم برای رسیدن به هدف خود، از سازندگان و توسعهدهندگان بازیها خواستههای اضافی داشته باشیم.
با در نظر گرفتن این موارد، درک اینکه چرا سونی به جای PS Vita جدید به توسعه PlayStation Portal ادامه می دهد، احتمالا آسان تر است. در واقع، این دستگاه راهی برای گسترش خانواده دستگاه های مرتبط با PS5 بدون معرفی پلتفرم کاملاً جدید بود.
البته این نکته هرگز مانع از واکنش منفی طرفداران به این دستگاه نشده است. واکنش هایی که به گفته واکایی کاملاً قابل انتظار بود:
از ابتدا، PlayStation Portal به گونه ای طراحی شده بود که محصولی برای افراد با نیازهای خاص و کسانی باشد که می خواهند به روشی خاص بازی کنند. بنابراین واکنشها پس از معرفی آن کاملاً مطابق با انتظارات ما بود.
نظر شما در مورد این مصاحبه چیست؟