به گفته سازندگان این سری، تعداد بازیکنان نسخه اول Dying Light نسبت به نسخه دوم مشکل عجیبی نیست; زیرا غلبه بر این بازی بدون شک سخت است!
هنگامی که اولین قسمت از سری Dying Light در سال 2015 منتشر شد، با ارائه یک تجربه پویا، بدون محدودیت، زامبی محور و پارکور سریع، گیمرهای سراسر جهان را مجذوب خود کرد. در نهایت، این عنوان به دلیل ویژگیهای منحصربهفردش، تبدیل به یک بازی کلاسیک شد و استودیو Techland را بر آن داشت تا در فوریه 2022 (بهمن 1400) دنبالهای برای قسمت اول با توسعه Dying Light 2: Stay Human منتشر کند.
با این حال، دنباله مذکور نتوانست مخاطبان خود را حفظ کند و در زمان اکران با استقبال خوبی مواجه نشد. البته استودیو Techland همواره سعی کرده است تا بدون توجه به این موضوع، محتوای جدید و متنوعی برای این عنوان ایجاد کند. اخیراً از تایمون اسمکتالا (Tymon Smektała)، رئیس فرنچایز در استودیو Techland، پرسیده شد که نظر او در مورد موفقیتتر بودن عنوان Dying Light از نظر تعداد بازیکنان نسبت به دنباله آن چیست.
طبق گزارش و مصاحبه ای کوتاه با رسانه PCGamesN مشخص شد که نسخه اول این سری اغلب تعداد بازیکنان بیشتری (روی پلتفرم استیم) نسبت به Dying Light 2 دارد. البته شایان ذکر است که اخیراً با With With با انتشار Dying Light 2 Stay Human Reloaded Edition، این موضوع تغییر کرده است. اما چند ماهی است که بازی اول از نظر تعداد بازیکن از دنباله خود فراتر رفته است. اسمکتالا در مورد این سوال اظهار نظر کرد:
Dying Light 1 یک بازی عالی با 8 سال محتوای است که می توانید همین الان با کسری از قیمت آن را خریداری کنید. شکست دادن چنین بازی دشوار خواهد بود! با این حال، از آنجایی که این دو بازی اهداف متفاوتی دارند، توسعه آنها با هم برای ما بسیار مفید است. بازی اول یک نقطه ورود عالی به دنیای Dying Light است که بسیاری از بازیکنان را برای دنبال کردن دنباله ترغیب می کند.
آقای اسمکتال تا حد ممکن صریح صحبت کرد و اعتراف کرد که استودیو Techland در زمان انتشار Dying Light 2 به موفقیت چشمگیری دست نیافته است. اما وی با تاکید بر پتانسیل بالا و استفاده نشده این عنوان، اذعان داشت که تلاش جدی و مصمم برای ارتقای کیفیت محصول و پاسخگویی به خواسته های جامعه بازی ها صورت گرفته است.
نظر شما در مورد این اظهارات چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.