با توجه به افزایش قیمت ها، ناشر بزرگ ژاپنی قصد دارد استراتژی قیمت گذاری خود را بازنگری کند. انتظار می رود کپکام پس از Dragon's Dogma 2 بازی های 70 دلاری بیشتری را منتشر کند.
Dragon's Dogma 2 اولین عنوان 70 دلاری کپکام خواهد بود. اما احتمالاً این قیمت گذاری برای بازی های آینده نیز اعمال خواهد شد.
طبق گزارش مالی اخیر این شرکت، استراتژی قیمت گذاری بازی در دست بررسی است. اکثر شرکت ها مدت هاست که قیمت بازی های خود را افزایش داده اند و حالا سازندگان بازی های Resident Evil و Monster Hunter به شرایط بازار نیز فکر کرده اند.
در مورد پیش بینی های مالی، کپکام انتظار دارد Dragon's Dogma 2 فروش میلیونی را به ثبت برساند. اما آمار دقیقی از پیش بینی ها ارائه نشد.
اما وقتی صحبت از افزایش قیمت به میان میآید، با توجه به اینکه مدیرعامل این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که بازیها باید قیمت بالاتری داشته باشند، این رویکرد جدید کپکام چندان عجیب و دور از انتظار نبود.
مدیرعامل این شرکت پیش از این گفته بود که هزینه ساخت بازی از زمان NES 100 برابر شده است، اما قیمت بازی ها افزایش چندانی نداشته است.
برچسب قیمت 70 دلاری برای اولین بار توسط Take-Two برای NBA 2K21 در سال 2020 درج شد و سپس اکتیویژن، سونی و سایر شرکتها به تدریج از آن پیروی کردند. با این حال، آنها با واکنش شدید گیمرها در سراسر جهان مواجه شدند.
نظر شما در مورد افزایش قیمت بازی چیست؟ اگر ادعای مدیرعامل کپکام صحت داشته باشد و هزینه ساخت بازی ها نسبت به قبل 100 برابر شده است، پس چگونه شرکت های بازی سازی توانسته اند سودآوری خود را در طول این سال ها حفظ کنند؟