رئیس اسکوئر انیکس در مصاحبه ای جدید گفته استودیوهای ژاپنی این شرکت باید از تقلید از بازی های غربی خودداری کنند و برای غرب بازی بسازند.
به گزارش وب سایت VGC، یوسوکه ماتسودا در مصاحبه ای با Yahoo Japan اعتراف کرد که اگرچه برای این شرکت فروش بازی های Square Enix در سطح جهانی بسیار مهم است، اما برای توسعه دهندگان بازی ژاپنی فروش بازی های Square Enix اشتباه است. از بازی های سبک غربی تقلید کنید. وی اعلام کرد:
امروزه بازار بازی جهانی شده است. قبلا بازار داخلی خیلی مهم بود اما الان پشت بازار چین و آمریکاست. اگر در سطح جهانی شناخته شده نیستید، مثل این است که اصلاً در این تجارت نیستید. جالب اینجاست که اگر بازیکنان ژاپنی سعی کنند از بازی های غربی تقلید کنند، نمی توانند بازی های خوبی بسازند. [چراکه] طراحی هیولا و صدا و جلوه های بصری همیشه ماهیتی ژاپنی دارد و گیمرها در سرتاسر دنیا می دانند که این دلایلی است که باعث می شود بازی های ژاپنی بسیار خوب باشند.
او اضافه کرد:
بازارهای خارجی مهم هستند، اما نه چندان مهم [انحصاراً] تولید بازی برای بازارهای خارجی.
Square Enix تقریباً همیشه به استودیوهای غربی برای ساخت بازی هایی که غرب را هدف قرار می دهد متکی است، در حالی که استودیوهای ژاپنی روی بازی هایی کار می کنند که به طور سنتی ژاپنی در نظر گرفته می شوند، مانند عناوین JRPG.
در واقع، در حالی که این شرکت سری های ریبوت شده Tomb Raider، Life is Strange، Marvel’s Avengers و Marvel’s Guardians of the Galaxy را منتشر کرد، آنها توسط گیمرها در اروپا و آمریکای شمالی تولید شدند.
ماتسودا در جای دیگری از مصاحبه علاقه خود را به ساخت بازی های بلاک چین ابراز می کند. او فکر نمی کند که تمرکز بر بازی های سنتی به تنهایی برای پیشرفت شرکت کافی نباشد و ایده های خود را برای عناوینی که در آن بازیکنان محتوا تولید می کنند و برای کار خود پاداش دریافت می کنند، توضیح داد. او قبلا گفته بود که اسکوئر انیکس نیز ممکن است رمزهای عبور خود را داشته باشد.