پس از گزارش هایی مبنی بر حضور کرانچ در روند توسعه The Last of Us Part 2، Naughty Dog ظاهراً نمی خواهد چنین موردی را در توسعه بازی های بعدی خود داشته باشد.
کرانچ یا اضافه کاری بیش از حد در فرآیند ساخت بازی، حدود سه سال پیش به یک روند در صنعت بازی تبدیل شد. در همین راستا گزارش هایی مبنی بر حضور کرانچ در راک استار و ناتی داگ منتشر شده است. پس از انتشار این گزارش ها، اعتراضاتی به راه افتاد و مشخص شد که این روند نیاز به تغییر دارد.
در مستندی که به تازگی در مورد ساخت The Last of Us Part 2 منتشر شده است، برخی از توسعه دهندگان Naughty Dog توضیح دادند که نمی خواهند کرانچ بر آینده استودیو تأثیر بگذارد.
نیل دراکمن، کارگردان The Last of Us Part 2، می گوید:
امروز هدف ما در ناتی داگ حذف کرانچ است.
همچنین پاتریک گاس، رئیس بخش کنترل کیفیت در این خصوص اعلام کرد:
ما به اعضای خود می گوییم که به عنوان یک استودیو معروف به کرانچ، این چیزی نیست که ما می خواهیم. در واقع، این کاری است که ما دیگر انجام نمی دهیم.
آموزش افراد جدید برای جلوگیری از عصبانیت و انتقال به یک برنامه کاری ترکیبی از راه دور به صورت حضوری به جلوگیری از این مشکل کمک کرده است، اما احتمالا مدتی طول می کشد تا عصبانیت ها برای همیشه ناپدید شوند.
نظرت راجع به آن چیست؟