هیچ ساخت کاملی در Avowed وجود ندارد. این عنوان RPG «انتخابها و نتایج مختلفی را برای آنچه با آن روبرو میشوید» ارائه میکند، بنابراین میتوانید اسلحهها، سلاحهای غوغا و سپرها را هر طور که میخواهید با هم ترکیب کنید.
استودیو Obsidian در توسعه بازی نقش آفرینی فانتزی اول شخص خود، Avowed، به شدت بر انتخاب بازیکن و آزادی تمرکز داشت. سازندگان اعلام کرده اند که هیچ ساختار کلاسی کاملی در این عنوان RPG وجود ندارد.
کارگردان گیم پلی گیب پارامو در مصاحبه ای با Gamesradar می گوید:
در Obsidian، این جهان و مسیر شماست، درست است؟
این فلسفه خود را از طریق سیستم مبارزه ای بازی نشان می دهد که امکان ترکیب هر دو قطعه تجهیزات را به طور همزمان فراهم می کند.
پارامو ادامه می دهد:
می توانید یک تفنگ در دست راست و یک سپر در دست چپ قرار دهید. در این حالت شما بلاک می کنید و شلیک می کنید. این انتخاب شماست و عواقبی دارد. می توانید از خنجر که سریع و بی صدا است استفاده کنید یا از تفنگی استفاده کنید که قدرتمندتر است اما پر سر و صدا است و شارژ آن زمان می برد.
خوشبختانه، پارامو همچنین گفت که هر انتخابی مزایا و معایبی دارد و هیچ ساخت یا ترکیب کاملی وجود نخواهد داشت. با این حال، برخی از جلوه ها دائمی نیستند، شما همیشه می توانید سبک بازی خود را تغییر دهید و با تمام این ترکیبات سرگرم کننده آزمایش کنید.
هدف آزادی بازیکن از نظر شخصیسازی این است که به ما اجازه دهد تا با چالشهای مسیر بازی سازگار شویم. چالشها با موانع محیطی بدتر میشوند. به عنوان مثال، ممکن است برای ذوب کردن یخ به جادوی آتش نیاز باشد، یا ممکن است از یک سلاح سنگین برای رفع مانع استفاده شود.