کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی معتقد است که خدمات اشتراک بازی ارزش کمتری نسبت به سرویسهای پخش ویدئو دارند.
نقاط قوت
- سونی مانند Xbox Game Pass یک سرویس اشتراک پلی استیشن پلاس (PS Plus) ارائه می دهد.
- با این حال، مدیر عامل سونی به همان اندازه که برای سرویس های پخش ویدئو اهمیتی قائل است، به خدمات اشتراک بازی اهمیت نمی دهد.
- Kenichiro Yoshida توضیح می دهد که دلیل مشکل ذکر شده در بالا این است که بازیکنان تمایل دارند روی یک بازی در یک زمان تمرکز کنند.
خدمات اشتراک بازی امروزه در همه جا وجود دارد. با توجه به اینکه ناشران مانند Electronic Arts، Ubisoft و غیره. خدمات خود را دارند، صنعت به سرعت برای پذیرش این مدل تکامل یافته است.
سرویس Xbox Game Pass نیز سال گذشته محتوایی به ارزش 9000 دلار منتشر کرد که اشتراک ها را برای مشتریان اقتصادی بسیار مفید کرد. با این حال، مدیر عامل فعلی سونی ارزش چندانی در این مدل نمی بیند، به خصوص در مقایسه با پخش ویدئو.
چرا این مهم است: این موقعیت تفاوت ذهنیت تجاری بین مایکروسافت و سونی را برجسته می کند. اولی بیشتر بر اشتراک گذاری به عنوان محور اصلی تمرکز دارد. از طرفی این مدل برای سونی نیز یک امتیاز است.
کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی در کانال یوتیوب Norges Bank ظاهر شد و در مورد جنبه های مختلف صنعت بازی صحبت کرد. وقتی از او در مورد تغییر صنعت به سمت مدل مبتنی بر اشتراک پرسیده شد، او اشتراک های بازی را با خدماتی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و غیره مقایسه کرد.
مدیرعامل معتقد است که اشتراکها برای پخش ویدیو بسیار منطقیتر از بازی هستند. او گفت:
مردم معمولاً یک بازی را در یک زمان انجام می دهند. ممکن است بسیاری از بازی ها در مقایسه با سرویس های پخش ویدئو ارزش چندانی نداشته باشند.
با این حال، سونی ثابت کرده است که نسبت به سرویس اشتراک خود بی تفاوت نیست. پلی استیشن پلاس با ارائه بازی هایی به ارزش 8000 دلار در سال گذشته، رویکرد هیبریدی سونی را که توسط مدیرعامل اعلام شده بود، برجسته می کند.
مایکروسافت از روز اول تمام عناوین شخص اول خود را روی Game Pass قرار می دهد، اما پلی استیشن امیدوار است بین نسخه های پریمیوم و اشتراک هایش تعادلی پیدا کند. این دلیل اصلی عدم انتشار عناوین AAA در روز اول PS Plus Extra یا Premium است.
کنیچیرو یوشیدا همچنین به نکته مهمی در مورد میزان محتوایی که مشترکین می توانند مصرف کنند اشاره کرد. بسته به ژانر، قابلیت پخش مجدد و غیره، یک بازی معمولا بین 6 تا 50 ساعت طول می کشد. در مقایسه با یک فیلم معمولی، این زمان در حال حاضر بسیار طولانی تر است.
در همین مصاحبه، مدیرعامل نظر خود را در مورد گسترش بخش پلی استیشن اعلام کرد. این شرکت به جای اینکه فقط کنسول ها را هدف قرار دهد، روی رایانه های شخصی، موبایل و بازار بازی های ابری تمرکز خواهد کرد.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.