فصل OG و تجربیات جدید مانند Fortnite Lego به میزان قابل توجهی تعامل کاربران را افزایش داده است.
گزارش شده است که کاربران کنسول تا دسامبر 2023 بیش از 1.6 میلیارد ساعت گیم پلی Fortnite را تجربه کرده اند. طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی Ampere Analysis، این تعداد بیشتر از مجموع زمان صرف شده توسط دارندگان کنسول برای بازی Fortnite است. Call of Duty HQ (Modern Warfare 2) ، Modern Warfare 3 و Warzone)، EA Sports FC 24، GTA Online و Roblox in It's the Month. .
Battle Royale Epic در ماه نوامبر با راهاندازی فصل 4 (OG) شاهد افزایش قابل توجهی در تعامل کاربران بود که بازیکنان را به گذشته بازگرداند و جزیره را به ظاهر فصل 1 خود بازگرداند. ساعتهای صرف شده در Fortnite در نوامبر 146 درصد افزایش یافته است. اکتبر، و با 9٪ اضافی در دسامبر، زمانی که Epic سه حالت بازی جدید را به عنوان مدهای دائمی اضافه کرد.
سه تجربه زنده جدید اضافه شده به فورتنایت در ماه گذشته لگو فورتنایت، فورتنایت: مسابقه موشکی و فستیوال فورتنایت بودند.
Lego Fortnite که با همکاری گروه Lego ساخته شده است، یک تجربه بقا و ساختن ماینکرافت است. توسعه یافته توسط Rocket League، Psyonix، Rocket Racing mod یک مسابقه اتومبیلرانی فوق العاده ورزشی است که در آن بازیکنان با دوستان خود در مسیرهای انتخابی کشویی، پرواز و دریفت رقابت می کنند. علاوه بر این، جشنواره Fortnite، از Rock Band Harmonix، یک بازی موسیقی است که در آن بازیکنان می توانند موسیقی مورد علاقه خود را با دوستان خود در یک گروه اجرا کنند.