فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی در مایکروسافت، در مصاحبه ای با Windows Central فاش کرد که Xbox بیش از یک میلیارد دلار در سال برای محتوای Game Pass شخص ثالث هزینه می کند و این سرویس را سودآور می داند.
رئیس برند ایکس باکس در این مصاحبه گفت:
در Game Pass، ما از نظر مالی یک سرویس سودآور و درآمدزا داریم. ما پول زیادی در بازار سرمایه گذاری کرده ایم، از جمله بیش از 1 میلیارد دلار در سال برای پشتیبانی از بازی های شخص ثالث Game Pass.
آنچه در Game Pass می بینیم سرویسی است که از انواع بازی ها پشتیبانی می کند. از بزرگترین بازیها تا بازیهای مستقل ناشناخته که تا زمانی که آنها را امتحان نکردهاید، نمیدانستید دوست دارید. اگر یک ناشر مستقل هستید، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که چگونه می توانید بازی من را در اختیار همه قرار دهید.
وی در ادامه افزود:
من فکر میکنم بسیاری از ناشران بهطور طبیعی به سمت بزرگتر کردن بازیها تمایل دارند و ما نیز میخواهیم این کار را انجام دهیم. اما از آنجایی که ما یک پلتفرم و یک سرویس اشتراک داریم، این بخش واقعاً خوبی از استراتژی ما است که افراد بیشتری را به بازی و سرگرم ماندن، صرف نظر از نوع بازیهایی که بازی میکنند، تبدیل کنیم.
وقتی به کارهایی که در 12 ماه گذشته انجام دادهایم نگاه میکنید، مانند Pentiment، Hi-Fi Rush، سرمایهگذاریهای بلندمدت در بازیهایی مانند Grounded، همه آن بازیها موفقیتهای واقعی برای اشتراک و پلتفرم ما بودهاند. تنوع مدلهای کسبوکار ما به ما اجازه میدهد در انواع مختلف محتوا سرمایهگذاری کنیم و در عین حال با آن محتوا به موفقیت مالی دست یابیم.
وقتی به کاتالوگ بازی Bethesda نگاه می کنیم، واقعا هیجان زده می شویم. ما در حال بررسی کاتالوگ اکتیویژن بلیزارد هستیم و واقعاً از کاری که می توانیم انجام دهیم هیجان زده ایم. هنوز زود است، بنابراین باید با تیم هایی صحبت کنیم که از قبل روی چیزهایی کار می کنند. این مانند داشتن یک تیم پشتیبانی نیست که در آن شما فقط چیزی را پیدا کنید. شما باید مطمئن شوید که این تیم ها اشتیاق کافی برای کاری که می خواهند روی آن کار کنند دارند.
تنوع مدلهای کسبوکار ما در Microsoft Gaming به ما امکان میدهد تا از بازیهای متنوعی پشتیبانی کنیم، و لازم نیست هر بازیای که ایجاد میکنیم از نوع بازیای باشد که تمام وقت شما را میگیرد.
نظرت راجع به آن چیست؟
منبع: VGCharts