رئیس واتس اپ به امکان نمایش تبلیغات در بخش های خاصی از این پیام رسان محبوب اشاره کرد.
به گزارش ICTNN، واتس اپ که یک اپلیکیشن پیام رسان بسیار محبوب است، از زمان خرید توسط متا، همچنان به عنوان یک پلتفرم رایگان برای کاربران باقی مانده است. این اپلیکیشن در بازارهای مختلف مزیت قابل توجهی دارد و بیشترین جمعیت کاربران آن در هند و پس از آن اندونزی و برزیل هستند.
به گزارش وب سایت 9to5Mac، ویل کاتکارت، رئیس واتس اپ اخیرا در مصاحبه ای با نشریه برزیلی Fulha do Sao Paulo در مورد گمانه زنی های اخیر در مورد گنجاندن تبلیغات در واتس اپ صحبت کرده است.
او ادعاهایی مبنی بر ظاهر شدن تبلیغات در صفحه پیام های دریافتی را رد کرد و تأیید کرد که چنین اقدامی عمدی نبوده است.
Catcart گفت متا این مدل تبلیغاتی را نامناسب میداند و تشخیص میدهد که کاربرانی که صفحه پیامهای خود را باز میکنند نمیخواهند تبلیغات را ببینند.
رئیس واتس اپ ضمن رد نمایش تبلیغات در صفحه پیام های واتس اپ، خاطرنشان کرد که تبلیغات در سایر قسمت های اپلیکیشن مانند وضعیت یا کانال ها قابل نمایش است. علاوه بر این، برخی از کانالها ممکن است در آینده به صورت پولی برای پخش تبدیل شوند.
بر اساس گزارش چک نوت بوک، اگر واتس اپ در آینده تصمیم به معرفی تبلیغات در واتس اپ بگیرد، احتمالا با نارضایتی بخش زیادی از کاربران خود مواجه خواهد شد. اساس یک برنامه پیامرسان حریم خصوصی است و قرار دادن تبلیغات در فضای پیامرسان خصوصی میتواند یک نفوذ ناخوشایند باشد.
واتس اپ بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، اما بیشتر درآمد آن از پلتفرم آن برای مشاغل کوچک و متوسط است که حدود 200 میلیون کاربر ماهانه دارد. برخی تحلیلگران حتی سالها پس از اینکه متا این پلتفرم پیامرسان را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد، واتساپ را فرصتی برای رشد میدانند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات