کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی گفت که این شرکت آماده است تا با چالش های بازی های ابری مقابله کند.
در سال های اخیر چندین شرکت بزرگ شاهد حرکت به سمت بازی های ابری و گسترش حضور خود در این فضا بوده اند. البته بازی ابری در حال حاضر محدودیت های زیادی دارد و هنوز به محبوب ترین شکل بازی تبدیل نشده است، اما پتانسیل آن به وضوح قابل مشاهده است. این شرکت ها به وضوح این پتانسیل را دیدند.
سونی یکی از شرکت هایی است که وارد فضای بازی های ابری شده است. البته می توان گفت تلاش های این شرکت ژاپنی با شرکتی مانند مایکروسافت قابل مقایسه نبود. در حالی که سونی آماده برداشتن گام های بیشتر در این زمینه است، اما از چالش های آن نیز آگاه است.
مدیر عامل سونی آقای کنیچیرو یوشیدا در مصاحبه ای جدید با فایننشال تایمز در مورد بازی های ابری صحبت کرد. وی گفت: این منطقه همچنان دارای مشکلات فنی فراوانی است و تاخیر و تاخیر بیشترین در این میان است. با این حال، این حوزه همچنان یک “مدل تجاری باورنکردنی” است که سونی قصد دارد بیشتر روی آن سرمایه گذاری کند. کنیچیرو گفت:
من فکر می کنم که ابر به تنهایی یک مدل کسب و کار شگفت انگیز است، اما وقتی صحبت از بازی به میان می آید، مشکلات فنی زیادی وجود دارد. بنابراین چالش های زیادی در بازی های ابری وجود دارد، اما ما می خواهیم به این چالش ها بپردازیم.
یوشیدا همچنین گفت که سونی میتواند از فناوری هوش مصنوعی GT Sophy که در Gran Turismo 7 رونمایی شد، برای بهبود بخش بازیهای ابری خود استفاده کند.
نظرات یوشیدا در زمان جالبی آمده است. اخیراً شاهد مسدود شدن قرارداد مایکروسافت با Activision Blizzard توسط CMA در بریتانیا بودیم. CMA دلیل خود را برای آسیب احتمالی رقابت و نوآوری در بازی های ابری بیان کرد. مایکروسافت قصد دارد در درخواست خود ادعا کند که بازی های ابری تاثیر و محبوبیت مورد نظر CMA را ندارند.