Jokim Bodin، یکی از توسعه دهندگان سابق DICE، اخیراً در مورد Battlefield 2042 صحبت کرده است.
Battlefield 2042 این روزها با تغییراتی در طراحی نقشه، مدیریت تیم، کلاس های بازگشتی و غیره، وضعیت بهتری نسبت به زمان عرضه خود دارد. با این حال، اثر فوقالذکر در زمان انتشار از مشکلات و باگهای متعددی رنج میبرد که منجر به دریافت بیش از 26000 نقد منفی از کاربران Steam در چند روز اول انتشار شد.
در کنار ویژگیهای از دست رفته و تصمیمهای عجیب و غریب طراحی، Battlefield 2042 از اشکالات متعدد، مشکلات سرور و مشکلات تعادل سلاح رنج میبرد. Joakim Bodin، مهندس نرمافزار ارشد سابق DICE که اکنون در Epic Games به عنوان مهندس پشتیبانی ارشد کار میکند، اخیراً در توییتر پست کرده است که این بازی هرگز شانس زیادی برای عرضه عالی نداشته است.
این بازی تکرارهای زیادی داشته است و هرگز شانس زیادی برای عالی بودن در زمان راه اندازی نداشته است. با این حال، ما سخت کار کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که Battlefield 2042 پشتیبانی کامل از cross-play و progression را ارائه می دهد و سیستم های آنلاین آن به خوبی از عناوین آینده پشتیبانی می کنند.
گزارشهایی از مشکلات Battlefield 2042 کمی قبل از انتشار آن منتشر شد و تام هندرسون توضیح داد که چگونه این پروژه به عنوان یک عنوان بتل رویال شروع شد. گفته می شود که مدیریت به اندازه کافی به این پروژه متعهد نبوده است. طبق گزارشات، قسمت Specialists به دلیل علاقه تیم مدیریت به این بخش در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2019 پاسخ منفی دریافت کرد و همانطور که گفته شد اضافه شده است.
پس از انتشار Battlefield 2042، رویکرد الکترونیک آرتز به این سری تغییر کرد. در همین راستا، این شرکت استودیوهای متعددی را برای توسعه عناوین مختلف Battlefield شناسایی کرده است و وینس زامپلا، مدیرعامل Respawn Entertainment به عنوان سرپرست جدید فرنچایز Battlefield انتخاب شده است.
در حالی که هنوز هیچ بازی جدیدی از Battlefield معرفی نشده است، استودیو Ridgeline Games (به سرپرستی خالق فرنچایز Halo، Mark Leto) در حال کار بر روی یک بازی داستانی در این مجموعه است. علاوه بر این، استودیو Ripple Effect عنوان جدیدی از سری Battlefield را در دست توسعه دارد. مدتی پیش اعلام شد که ساخت بازی Battlefield Mobile لغو شده است.